På høstens Paris-utstilling sto bilen i ferdig form slik den ser ut når den kommer i salg tidlig 2017. Selv om designen er tonet ned fra de første ideene, vil nok fortsatt mange oppfatte den som dristig. Kanskje for dristig.
Toyota legger ikke skjul på at det er Nissan Qashqai de anser som hovedkonkurrent, og det er langt fra unaturlig når man ser på suksessen denne en gang så banebrytende modellen har oppnådd, ikke bare i Norge, men i store deler av Europa.
Toyota har en fordel som Nissan ikke har – de tilbyr bilen med hybrid drivlinje (tilsvarende den som sitter i nye Prius). Denne kan kun kombineres med forhjulsdrift, men antagelig bryr de færreste i dette segmentet om firehjulsdrift uansett.
Annonse
Insisterer du på firehjulsdrift så fins det som alternativ, men da må du velge en 1,2-liters turbo bensinmotor med 115 hester i stedet for hybrid drivlinje.
Med startpriser på 300.000 kroner ser det ved første øyekast ut som Toyota har lagt prisene en del høyere enn hva tilfellet er for Nissan Qashqai, men det skal vi finne mer ut av om noen uker.