-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Ganddal:
Nybilselger
-
Bavaria Norge:
Salgsleder
-
Møller Bil Lillehammer:
Kundemottak/takserer
-
Møller Bil Oslo Vest:
Servicemarkedssjef
-
Toyota Bilia:
Servicemarkedssjef, Toyota Seljord
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
To globale fra Toyota
Det er mange år siden Toyota bare lagde japanske biler. Med produksjon på samtlige kontinenter er Japans (og snart verdens) største bilmerke i dag globalt. Nå tar de nok et skritt i sin globalisering.
IMV (Innovative International Multi-purpose Vehicles) er navnet på Toyotas nye prosjekt som nylig ble igangsatt ved lanseringen av en ny pickup i Thailand. Hilux Vigo er navnet på modellen som er den første av fem IMV-produkter designet for salg i mer enn 140 land. Det nye produktspekteret består av tre pickuper med forskjellige karosserier, en minivan og en SUV.
IMV-prosjektet skal vise at en Toyota er like god uansett hvor den er laget, og samtlige IMV-modeller er skrudd sammen av deler produsert utenfor Japan. Fire hovedfabrikker inngår i prosjektet, og disse befinner seg i Thailand, Indonesia, Argentina og Sør-Afrika. Fabrikkene vil levere ferdige biler til Asia, Europa, Afrika, Oseania, Latin-Amerika og Midt-Østen. For Norges vedkommende blir det aktuelt å hente biler fra Thailand og Sør-Afrika.
I tillegg til å levere ferdige biler skal fabrikken i Thailand levere dieselmotorer mens den i Indonesia skal levere bensinmotorer.
Få dager etter oppstart av fabrikken i Thailand, som skal produsere 280.000 pickuper årlig, melder Toyota at en ny minivan ved navn Kijang Innova skal produseres i Indonesia. Her er kapasiteten 80.000 biler pr år i tillegg til 180.000 bensinmotorer for eksport til en rekke andre land.
Slik ser hovedproduksjonen ut for IMV-produktene: