-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Suzuki-suksess
Småbilen Swift er kanskje den beste bilen fra Suzuki noensinne.

Først publisert i BIL 11 - 2005.
Både design, kjøreegenskaper og ikke minst støynivå går utenpå det meste som hittil har rullet ut fra Suzuki. For 200.000 kroner får du en snerten småbil som ikke mangler mye. I tillegg leveres den med firehjulstrekk som standard – i god Suzuki-tradisjon.
Der du tidligere kunne mistenke at det satt en brølende bavian i brunst under panseret hver gang du ga gass, er det forbausende stille og harmonisk i Swift. Maskineriet i bilen er riktignok en turtallsvilling rakker. Det understrekes av at andregearet ikke er tømt før du når 100 km/t. Litt mer kraft i det lavere sjiktet neste gang, takk!
Stor takhøyde gir en solid romfølelse og du kan trygt beholde flosshatten på uten å risikerer bulker i hodepryden. Det er rimelig greit å finne en behagelig kjørestilling. Men teleskopinnstilling av rattet hadde likevel vært kjekt å ha.
Den nøkkelløse sentrallåsen er fiffige greier. Her har Suzuki forsøkt å ta etter langt dyrere biler. Og lykkes sånn delvis. Et trykk på dørhåndtaket og du kan stige inn, vri rundt boksåpneren på rattstammen og kjøre av gårde. Problemet er bare at du må innom førerdøren for å åpne bilen.
Understellet heller mot det litt sportslige og duver ikke akkurat over veiskjøtene. Men når vi snakker om mest mulig bil for minst mulig penger spiller Suzuki Swift i de øverste divisjonene.
Suzuki Swift:
Pris: kr 199.900,-
Motor: 4-sylindret rekkemotor. 1328 ccm. 67 kW (91 hk) v/5800 o/min. 116 Nm v/4200 o/min.
Mål og vekt: LxBxH 369 x 169 x 150 cm. Akselavstand: 238 cm. Egenvekt m/fører: 1065 kg. Tillatt totalvekt: 1485 kg.
Dekk: 165/70R14.
Bagasjerom: 213 liter (VDA).
Tankvolum: 45 liter
Aks. 0 - 100 km/t: 11,0 sek.
Toppfart: 175 km/t
Forbruk blandet kjøring: 0,62 l/mil
CO2-utslipp: 152 g/km
(Tekniske data er basert på bil med forhjulsdrift)