-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Mitsubishi tidlig ute
Tidlig ute med utvidet nybilgaranti var Mitsubishi – som økte fra ett til to år allerede i 1981.

Den gang for 30 år siden var ett års nybilgaranti det vanlige i Norge. 10 år senere – i 1991 – kom fem års garanti på nye Mitsubishi-biler.
- Bakgrunnen var at Mitsubishi var et relativt nytt bilmerke i Norge, og med et vanskelig navn. Vi skulle konkurrere i et tøft marked. Det å bygge merkekjennskap og relativt rask skape kundetilfredshet var motivasjonen som lå bak, sier Gunnar Eik – tidligere konsernsjef gjennom en årrekke i Motor Gruppen.
I flere trinn ble nybilgarantien utvidet, først til to år, så tre og til slutt altså fem års garanti fra 1991.
Kvaliteten holdt
- Vi visste at bilene hadde god kvalitet. Men det var noe alle bilmerker fremhevet – ofte langt ut over det de kunne stå for. Da slo tanken ned i oss: Dette er ikke noe vi bare skal si – dette skal Mitsubishi garantere! Derved var listen lagt.
- Garanterte kundefordeler skulle bli vårt markedskonsept. Kostnadene ved bilhold skulle kunne kontrolleres langt bedre gjennom garantisystemet, sier Gunnar Eik.
- Personlig synes jeg det er fint at alle bilmerker nå mange år senere ser ut til å gå inn for et markedskonsept med fem års nybilgaranti i bunnen. Jeg håper at alle kan stå for de forutsetninger som ligger i den utvidede garantien, for uten det vil det hele ende opp som en markeds-gimmick, sier Eik.
- Hva sa Mitsubishi-fabrikken da dere lanserte ideen med fem års garanti i 1991?
Skapte tillit
- De var først vanskelige å overbevise. Første gang jeg presenterte konseptet, satt de himmelfalne og spurte: ”Hva er galt med bilene våre?” Da svarte jeg at det ikke var noe galt – de var bare gode nok til å utvide garantien til fem år!
- Det svaret skapte tillit senere, ikke bare hos våre kunder, men la også grunnlaget for et tillitsforhold mellom fabrikken i Japan og oss som importør. Det tillitsforholdet har i alle år vært – og etter hva jeg forstår er fortsatt – helt eksepsjonelt positivt, forteller Gunnar Eik.