-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Audi A3
Når Golf og Focus byr opp premiumkonkurrentene til kamp, er det duket for en av de jevneste testene vi har kjørt på svært mange år.
- Innledning
Testbilen fra Audi skiller seg fra resten av feltet fordi den på tidspunktet da testen ble kjørt, bare var tilgjengelig i tredørsutgave.
Vi syntes likevel det var viktig å ha med A3, da all erfaring tilsier at forskjellene i kjøreegenskaper og komfort trolig ikke vil avvike mye når Sportback er på plass etter jul.
A3 utmerker seg særlig når du glir inn bak rattet. Ergonomien er bortimot helt perfekt, setene er gode og kvalitetsfølelsen er fortsatt best i klassen.
Testbilen var utstyrt med en 1,4-liters bensinmotor med 122 hester, noe som også er med på å understreke den fine kombinasjonen av komfort og sportslighet. Den scorer høyt på både akselerasjon og lav støy, men må til gjengjeld finne seg i å ende opp med testens høyeste forbruk.
Audi A3 er en bil som er svært lett å like, du finner deg godt til rette og, i likhet med søsterbilen Golf, kjører den svært godt, både på motorvei og når veiene blir mer svingete og krevende. Styrefølelsen er god, og testteamet opplever at A3 også «vokser på deg» etter hvert som de kommer tilbake til bilen i løpet av testen.
Betjeningen av multimediasystemet sitter på Audi-vis plassert flatt på midtkonsollen, og er fortsatt meget bra på brukervennlighet. Det er litt delte meninger om de nye mer «oppreiste» knappene som velger mellom de ulike funksjonene. Litt kjipt oppleves det når knappen for navigasjon er på plass, men bare gir beskjed om at navigasjon ikke er installert.
Som eneste tredørsbil scorer naturlig nok A3 lavere på innvendig plass, særlig i baksetene.
LES VIDERE:
- BMW 1-serie
- Lexus CT200h
- Mercedes-Benz A-klasse
- Volvo V40
- Ford Focus
- Volkswagen Golf
- Vårt valg
- Testvurdering og poeng Audi A3
- Testvurdering og poeng BMW 1-serie
- Testvurdering og poeng Lexus CT200h
- Testvurdering og poeng Mercedes-Benz A-klasse
- Testvurdering og poeng Volvo V40
- Testvurdering og poeng Ford Focus
- Testvurdering og poeng Volkswagen Golf