-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Mercedes-Benz A-klasse
Når Golf og Focus byr opp premiumkonkurrentene til kamp, er det duket for en av de jevneste testene vi har kjørt på svært mange år.
- Innledning
Designmessig fremstår nye A-Klasse som et svært frist pust fra Stuttgart. Ønsker man et enda tøffere utseende, bør man definitivt gå for AMG-pakke.
Førerposisjonen er absolutt oppgradert fra tidligere, og Mercedes har hentet flere detaljer fra større og dyrere modeller. Setene er bra, og det går greit å finne seg til rette.
Selv om vi forstår at det er som å banne i kirken, er vi fortsatt ikke overbevist om at løsningen ved å plassere så mange funksjoner på hendelen på venstre side, er den beste. Jo mer utstyr du laster på en moderne Mercedes, jo mer overfylt blir det på denne siden av rattet.
Løsningen med navigasjonsskjermen som nærmest henger på midtkonsollen blir få i testteamet helt komfortable med. Jo mer man ser på den, jo mer lurer man på om de glemte å integrere den i første del av designprosessen, og endte opp med denne løsningen til slutt.
Litt kjipt oppleves det også at selve skjermflaten er langt større enn bildet den viser. Trolig et resultat av behovet for å differensiere uten at det skal koste for mye. Ellers er utstyrsnivået bra med, med blant annet ryggekamera. Testbilen er utstyrt med Mercedes nye og meget gode syvtrinns toclutchkasse. Den er smidig og girer bortimot helt sømløst.
Ute på veien viser også A-Klasse seg frem først og fremst som svært komfortabel, men den kjører også bra når den blir utfordret med litt tettere svinger. Det er lett å finne seg til rette i Mercedesen, og selv om den nok appellerer til mange kvinnelige kjøpere, er den også mer enn tøff nok for menn.
LES VIDERE:
- Audi A3
- BMW 1-serie
- Lexus CT200h
- Volvo V40
- Ford Focus
- Volkswagen Golf
- Vårt valg
- Testvurdering og poeng Audi A3
- Testvurdering og poeng BMW 1-serie
- Testvurdering og poeng Lexus CT200h
- Testvurdering og poeng Mercedes-Benz A-klasse
- Testvurdering og poeng Volvo V40
- Testvurdering og poeng Ford Focus
- Testvurdering og poeng Volkswagen Golf