-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Ujålete og urbane
Forholdsvis rommelige, og med små motorer – den minste har 0,9 liters volum og to sylindere – denne duellen kunne like gjerne hatt tittelen "mye bil for pengene".
Først publisert i Bil 4-2014.
Plassmessig kan denne testens to deltakere – med litt godvilje – fungere som eneste bil i småbarnsfamilien.
Økonomi er også ofte et tema i familien, og i den kombinerte øvelsen plass i forhold til pris, finnes det ikke særlig mange som matcher disse to bilene. 105 hester knegger under panseret på begge, men stallen er helt ulik: Fire sylindre hos Skoda, men bare to hos Fiat.
Begge har basispris i underkant av 220.000 kroner, men baksiden av medaljen heter utstyrsnivå. Bortsett fra cruise-control og DAB-radio, kan ingen av dem skryte av andre former for elektroniske førerstøttesystemer. Som familiebil byr begge likevel på en annen detalj som passasjerene sikkert setter pris på, et stort glasstak som sørger for lys inn i kupéen.
LES VIDERE:
- Innledning
- Skoda Rapid Spaceback
- Fiat 500L
- Vårt valg
- Testvurdering og poeng Skoda Rapid Spaceback
- Testvurdering og poeng Fiat 500L