-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Nissans elektriske glider
Nissan har eksperimentert med uortodokse former i noen år. Til Rio de Janeiro har de med seg et par Blade Glidere.
Det hele startet med DeltaWing-prosjektet som de etter hvert gjorde noen mer eller mindre mislykkede forsøk med på Le Mans. Etter hvert kom den i elektrisk utgave som Zeod RC, som klarte å fullføre ta seg rundt Le Mans på ren eldrift.
Så, på Tokyo-utstillingen høsten 2013 dukket den opp i mer sivil form under navnet Blade Glider Concept – en ren stilstudie uten drivlinje.
Nå tar Nissan en videreutviklet versjon av BladeGlider til Rio de Janeiro hvor det visstnok skal foregå noe sportslig som Nissan er involvert i på sponsorsiden de nærmeste ukene.
En pluss to
Som vi ser av bildene egner disse seg dårlig for parkering i trange omgivelser, og de krever også en viss høyde under taket.
Det meste av betjeningsorganer og display er plassert på eller rundt rattet. Skjermer koblet til videokameraer erstatter også de konvensjonelle utvendige speilhusene.
Hi-tech
BladeGlider har en potensiell toppfart på 190 km/t og skal klare øvelsen til 100 km/t på under fem sekunder. Bakhjulene drives av to separate motorer – hver med en effekt på 130 kW (177 hk).
To BladeGlidere vil være på plass i Rio, den ene står kun på utstilling mens den andre skal brukes til demo for media og VIP-er.
*Tallene er estimert av Williams Advanced Engineering
Toppfart | >190 km/t* |
Aks. 0-100 km/t | < 5 sekunder* |
Effekt | 200 kW / 268 hk |
Dreiemoment | 707 Nm |
Vekt | 1300 kg |
Lengde | 4300 mm |
Bredde | 1850 mm |
Høyde | 1300 mm |
Akselavstand | 2800 mm |