![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Forsiden // Detroit 2019 // Lanseringskalender // Spionbilder // Bilvideoer // Bilsport // Bilutstillinger // Bilhistorie // Biløkonomi // Yrkesbil // Nyhetsbrev |
||||||||||||||||||||
![]() |
![]() Auto China 2016 Kina er verdens største marked for nye biler. Selvsagt har de sin egen utstilling – Auto China. |
Biltester:
![]() Norges største samling biltester fra bladet Bil (1996-2019). |
![]() |
|||||||||||||||||
![]() Messen arrangeres i Beijing annet hvert år, og årets gikk av stabelen fra 25. april til 4. mai. De årene det ikke er messe i Beijing, arrangeres Auto Shanghai. Utstillingen domineres selvsagt av de lokale produsentene, men de fleste store europeiske, japanske og amerikanske produsenter har egne fabrikker i samarbeid med kinesiske selskaper hvor de produserer biler skreddersydd for Kina. Det er populært med lange limousiner, og mange av de bilene vi kjenner i Europa produseres med lang akselavstand eksklusivt for Kina. Volvo er blant de europeiske produsenter med tettest bånd til Kina – de har sågar kinesiske eiere etter å ha blitt solgt ut av Ford-familien for noen år siden. Vi har droppet å omtale rene kinesiske merker som kun selges lokalt, men det er flere vestlige aktører som legger sine lanseringer til Auto China. Her er de viktigste.
annonse
|
||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
Annonse:
| ||||||