-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Raskt generasjonsskifte
Det er ikke mer enn et år siden Ford lanserte andre generasjon Fiesta ST. I Genève står etterfølgeren klar. For dem som har god tålmodighet.
Bilen som er basert på den nye Fiesta-modellen kommer nemlig ikke på markedet før i 2018, så egentlig er det underlig at Ford i det hele tatt velger å vise frem Fiesta ST på dette tidspunktet.
Viktigste forskjell er at Ford utstyrer nykommeren med en tresylindret motor på 1,5 liter, mot forgjengerens 1,6-liters firer med ditto effekt.
Effekten er den samme – begge kan skilte med 200 hestekrefter og et dreiemoment på 290 Newtonmeter. De tar deg fra stillestående til 100 km/t i løpet av 6,7 sekunder, men så kommer den store forskjellen: CO2-utslippet er redusert fra 140 g/km til 114. Tilsvarende 18,5 %.
Motoren er i hovedsak bygget i aluminium og blir ifølge Ford den første 3-sylindrede motor med sylinder-deaktivering. Systemet «slukker» en sylinder når behovet for krefter er lavt, for så å tenne den igjen i løpet av 14 millisekunder når behovet melder seg.
Nye Fiesta får tre forskjellige kjøremodi – Normal, Sport og Track. Disse påvirker motor, styring, stabilitetskontroll og eksoslyd – sistnevnte via en klaff i eksosanlegget.
Track-innstillingen er som du sikkert har skjønt dedikert for dem som vil leke i trygge omgivelser på bane.
Når Ford lanserer nye Fiesta ST tidlig neste år, kan du velge mellom tre elle fem dører i tillegg til å hake av i en rikholdig utstyrsliste som inneholder muligheter for personifisering både eksteriørt og interiørt.
Siden det er langt frem til lansering er prisene foreløpig i det blå.