-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Toyotas luksus-limo
Toyota har lansert en ny generasjon Avalon – deres mest luksuriøse modell på det amerikanske markedet.
Selv om sedaner med noen få unntak er en utdøende rase i Norge, selges de fortsatt i hopetall i USA. Pickupene troner øverst på statistikken, foran et par SUV-er, men det fins fortsatt fire sedaner på Topp10-listen, to fra Toyota og to fra Honda.
Camry er bestselger blant «bilene» i USA, og det betyr stort volum. Faktisk tilsvarte Camry-salget alene to ganger det totale bilsalget i Norge i fjor.
Camry kom ny i Detroit for et år siden. I år var turen kommet til toppversjon i Toyotas sedanfamilie – Avalon.
Med målene 498 x 185 x 143 centimeter over en akselavstand på 287 cm er ikke Avalon så mye større enn en Camry.
Men mens Camry er «melk og brød» for Toyota USA, er Avalon forbeholdt en engere kundekrets – en naturlig årsak til det er at den koster 10.000 dollar mer. Skal du høyere på prestisjestigen må du opp til Lexus.
Avalon er bygget på den lengste utgaven av Toyotas fleksible TNGA-plattform og leveres med to alternative drivlinjer – en V6 med drøye 300 hester, samt en hybrid som kombinerer en 2,5-liters firer med elmotor til en samlet effekt på i overkant av 200 hester.
I hybriden er CVT girkasse standard, i V6-utgaven er åttetrinns automat. Og i begge tilfeller er det kun snakk om forhjulsdrift.
Tradisjonelle instrumenter er byttet ut med en 7-tommers skjerm som gir deg all viktig informasjon midt i siktelinjen. De som er opptatt av tilkoblingsmuligheter kan benytte WiFi hotsport, Apple CarPlay og Amazon Alexa.
Alle Avalon leveres med et høyt sikkerhetsnivå som blant annet inkluderer automatisk nødbrems, adaptiv cruise-kontroll, filskift-varsler, filholder, blindsone-varsel, automatisk dimming med mer. Ti kollisjonsputer og ryggekamera er også standard.
Avalon er en tvers gjennom amerikansk bil som er utviklet og designet lokalt, og der produksjonen skal foregå i Georgetown, Kentucky. Aktuelle konkurrenter er Buick LaCrosse, Chevrolet Impala, Kia Cadenza med flere.