-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Mye å spare på ett bompenge-selskap
Samles innkrevning av bompenger i et nasjonalt selskap, vil det føre til 10 millioner kroner i besparelse. Dagens driftsform med fire systemer er for tungvint og dyrt. Nå utreder Statens vegvesen et nasjonalt system.

Et nytt sentralsystem for elektronisk betaling av bompenger vil markere et skille i norsk bompengehistorie. Resultatet blir mer penger til vei, og mindre til innkrevingskostnader og administrasjon.
Samfunnet vil spare rundt 10 millioner kroner årlig i driftskostnader på å innføre ett system. Dagens bompengebetaling driftes via fire sentralsystem som er samordnet via AutoPASS – Samordnet betaling. Avtalene er inngått hos hvert enkelt bompengeselskap.
Statens vegvesen har inngått kontrakt med Q-Free ASA om levering av nytt sentralsystem for elektronisk betaling av bompenger.
Vil effektivisere
- Den nye kontrakten gir mer penger ut på veg, og er i tråd med Statens vegvesens kontinuerlige innsats for å effektivisere bompengebetalingen i Norge, sier sjefingeniør Jacob Trondsen i Statens vegvesen.
Etter hvert vil det også gi driftfordeler som vil komme ca én million AutoPASS-bruker til gode. Statens vegvesen ser også muligheter for å samordne bompengedriften ytterligere.
- Kundene forventer seg et moderne system på linje med bankkortprodukter som Visa og Mastercard, sier Trondsen.
Slik det er i dag må en bruker for eksempel tegne avtaler i forskjellige selskap for å oppnå rabatt, og separate system gir begrensninger som er lite logiske for brukerne.
Utredninger
For å oppnå maksimal effekt av å innføre ett sentralsystem, ønsker Statens vegvesen å utrede både eksisterende takstforskrift og dagens bompengeorganisering.
Statens vegvesen skal etter planen overlevere forslag til ny takstforskrift til Samferdselsdepartementet ved årsskiftet. En ny utredning om bompengeorganiseringen planlegges å være klar i 2007.