-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Det er dejlig å kjøre pickup – i Danmark
Et hull i de danske varebilreglene bringer frem minner fra det glade åttitall – for har du lyst på en Audi TT pickup?
Bilforhandlere er et kreativt folkeferd – og endringer i regelverket for varebiler fører straks til at noen får en rasende god ide. Et firma i Herlev i Danmark har nå kommet opp med en Audi TT pickup – hvorfor? Selvsagt fordi avgiftene for biler på gule skilter er langt lavere.
385.000 kroner koster TT pickup inkludert dansk moms – da med en toliters TFSI-motor på 200 hester. Det er 250.000 kroner mindre enn du må ut med om bilen skal ha hvite skilter.
Miljøbil
Firmaet kaller bilen et økologisk alternativ for arbeidslivet ettersom de fleste oppgaver nå kan løses med et mindre kjøretøy, og ikke av en større kassevogn. De peker for øvrig på at Audi TT slipper ut langt mindre CO2 enn sine varebilkollegaer.
Baksetene i Audi TT er jo ikke de største, og brukes nok uansett mest til bagasje, så derfor har man bygget inn en 122 centimeter lang aluminiumskasse og en vegg mellom førerhuset og lasteplanet.
Mange fordeler
En annet fordel som trekkes fra av bilbyggerne i Herlev er lav lastehøyde, og at det er svært enkelt å spyle lasteplanet med en høytrykksspyler.
Så langt har man rundt 50 interesserte kunder, men skattemyndighetene er så langt skeptiske – fordi de av en eller annen grunn mener at Audi TT ikke er en bil som er konstruert for transport av last
Heller ikke Audi i Danmark er særlig begeistret for TT pickup – det matcher kanskje ikke helt med det Audis sportslige image.