-
Nardo Bil AS:
Chief Operating Officer
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Møller Bil Rud:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Takserer
-
Møller Bil Bruktbilsenter Hvam:
Salgssjef/Plassjef
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Lakkleder/lakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Hamar:
Nybilselger
-
Møller Bil Hamar:
Salgstrainee/Juniorselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Bilmekaniker
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Alfa Romeo 147
Fem dører gjør Alfa 147 mer praktisk, men den er primært utviklet for dem i forsetene. Det er her den er mest sportslig og komfortabel.
Først publisert i BIL 5 - 2001.
Bakdørene glir godt inn i bilens linjer, og Alfas designere forteller at målet var en tredørs bil med egen inngang til baksetene. De utvendige dimensjonene er derfor uendret fra tre- til femdørs. Som på den større 156 er håndtaket til bakdørene kamuflert i det mørke feltet bak på siderutene. Men linjene rundt dørene er for tydelig til at man lures til å tro at dette er en tredørs.
Til tross for stor vekt på design, er døråpningene store og brede. Spesielt er det god klaring mellom sitteputen bak og dørkarmen slik at det er enkelt å få med seg bena inn i bilen, noe som er et ankepunkt ved mange andre biler. Takhøyden er også akseptabel for en bil i kompaktklassen, men baksetet egner seg best for bare to. Dette har Alfa tatt hensyn til, for det mangler trepunktsbelte og hodestøtte i midten. Til tross for enkel innstigning plasserer Alfa 147 likevel seg blant de trangere bilene i kompaktklassen.
Bagasjerommet er også litt knapt. Under introduksjonen av femdørsutgaven fikk vi også anledning til å kjøre en oppgradert JTD diesel. Forhåpentligvis vil Alfa gjøre denne motoren vinterklar, slik at også norske kunder kan oppleve den Alfa-motoren som gir mest for pengene. Det som skiller denne JTD-motoren fra konkurrentene, er turtallsvillighet og eksoslyd en bensinmotor verdig. I tillegg kan du nyte godt av et kraftig dreiemoment ved lave turtall og et forbruk på 0,47 l/mil ved langkjøring. Denne motoren imponerte stort, og med et sylindervolum på 1910 ccm og 115 hk passer den også godt inn i det norske avgiftssystemet. Det er heldigvis ingen avgift på 275 Nm dreiemoment.
Endelig lanseringsdato for 147 er ennå ikke fastsatt, men vi må i første omgang nøye oss med to 1,6-litere på henholdsvis 105 og 120 hk, samt en toliter med 150 hk. Prisene er heller ikke klare, men importøren ønsker å legge Alfa 147 et sted mellom VW Golf og Audi A3.