-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
MyCar:
Innkjøper
159 med automat - prisen er satt
For to uker siden meldte vi at utvalgte Alfa 159-modeller skulle tilbys med automatgear. Nå er også prisen klar.
Selv om det er mange som liker å geare manuelt, foretrekker majoriteten å la elektronikk og hydraulikk ordne opp på egenhånd slik at de kan hvile venstrefoten sin. Nå får også de som faller for fristelsen til å kjøpe en ny Alfa 159 en slik mulighet.
Fra oktober lanseres nemlig en ny, 6-trinns automatkasse med det klingende navnet Q-Tronic. Ikke bare er den automatisk, men den er også intelligent slik at den tilpasser seg sjåførens kjørestil.
Synes du ikke den tilpasser seg godt nok, kan du selv fortelle kassa at nå kjører du sportslig eller, om det er glatt, nå går vi over til vintermodus. Og er du ikke fornøyd da heller, kan du ta over styringa og skifte gir selv – akkurat når du måtte ønske.
Diesel først
Ifølge Alfa skal Q-Tronic, som i første omgang kan kombineres med motoren 2,4 JTDm og 1,9 JTDm, være tilnærmet like rask som en manuell gearkasse. Akselerasjon og toppfart er identisk for den store motoren mens du taper to tideler på aksen med den minste.
Q-Tronic blir mot slutten av året tilgjengelig også i kombinasjon med 260-hesters Alfa 159 3,2 JTS Q4, men velger du bilen med 2,2 bensin på 185 hk er alternativet en videreutviklet Selespeed kasse dersom du ikke vil kjøre manuelt.
I juli er biler med den nye automatkassa salgsklare. Pristillegget i forhold til manuell gearkasse er kr 20.000. Hittil i år (pr 13/6) er det registrert 80 nye Alfa Romeo – 57 % mer enn på samme tid i fjor. Av disse utgjør 159-modellen 50 stykker, men kanskje sitter det en del på gjerdet og venter på automatkassa.