-
Mazda Motor Norge:
Servicemarkedsspesialist
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Takserer
-
Møller Bil Haugesund:
PKK-kontrollør
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Bergen:
Bilskadereparatør, bilmekaniker, billakkerer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Produktsjef
-
Toyota Haugesund AS:
Verkstedsleder
-
Birger N. Haug Oslo:
Nybilselger
-
Toyota Bilia AS:
Salgssjef
-
Continental Dekk Norge AS:
Key Account Manager
-
Mitt dekkhotell Røa AS:
Kundemottaker
-
Bertel O. Steen Innlandet AS, Lillehammer:
Bilmekaniker
-
Bolest AS:
Servicetekniker
-
Team Verksted AS:
Lakkerer
-
Møller Bil Fellesfunksjoner bruktbil, avd Oslo:
Innkjøper
-
Automateriell AS:
Servicetekniker i Oslo - Oslo Nord og Østfold
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Daglig leder
-
RSA BIL Oslo:
Selger nybil BYD
-
Birger N. Haug AS:
Teamleder mekanisk verksted
-
Billakkspesialisten AS:
Salgsrepresentant / Tekniker
-
Gundersen Bilservice A/S:
Biloppretter/ Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Proffmarked
-
Møller Bil Skadesenter Jessheim:
Bilskadereparatør
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef - Ryen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Fornebu
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Ryen
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder Klargjøring
-
Werksta Norge:
Regionleder
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Peugeot fornyer 208
Tre år etter lanseringen foretar Peugeot en oppgradering av 208. Sikkerhet og effektivitet er viktige stikkord.
Den kompakte kombikupeen er Peugeots bestselger og en viktig aktør i det såkalte B-segmentet som utgjør nærmere 30 prosent av totalmarkedet i Europa. Friskere farger, LED baklys og mer tilgjengelig sikkerhetsutstyr skal vekke ny interesse blant kundene.
Ellers er de kosmetiske endringene i eksteriøret så små at selv en eier av dagens 208 nok vil ha problemer med å se hva som er nytt.
Interiøret er også frisket opp, men fortsatt basert på Peugeots i-Cockpit som innebærer minimalt med knapper, et meget lite ratt, head-up display og en stor berøringsskjerm, der de fleste innstillinger foretas, øverst på dashbordet.
Fargerik
Nye 208 tilbys i 13 forskjellige lakkfarger, deriblant den knalloransje på utstillingsbilen. Nytt trimnivå er GT Line for de som ønsker et sporty uttrykk uten å måtte velge stor motor.
Park Assist har stått på programmet siden 208 kom på markedet, men nå kan kundene også velge nytt sikkerhetsutstyr som Active City Brake (som hindrer kollisjoner i hastigheter inntil 30 km/t) og ryggekamera.
Nytt er også Mirror Screen som lar deg «speile» smarttelefonen på bilen berøringsskjerm.
Euro 6-klar
En 1,6-liters dieselmotor tilbys i tre forskjellige effekter med 75, 100 eller 120 hestekrefter – den minste med et snittforbruk på 0,3 l/mil tilsvarende et CO2-utslipp på 79 gram per kilometer. En ny sekstrinns automatkasse blir tilgjengelig.
Minste bensinmotor er en 1,0-liter med 68 hk. Det fins 1,2-litere med 82 og 110 hestekrefter. De som ønsker en sprekere 208 kan velge en GTi eller den enda heftigere GTi by Peugeot sport med 1,6-litere på henholdsvis 165 og 208 hk.
Salget av den «nye» 208-modellen starter i juni.