Peugeot 208Foto: Jon Winding-Sørensen
Peugeot 208
Foto: Jon Winding-Sørensen
Peugeot 208Foto: Jon Winding-Sørensen
Peugeot 208
Foto: Jon Winding-Sørensen
Peugeot 208Foto: Jon Winding-Sørensen
Peugeot 208
Foto: Jon Winding-Sørensen
Peugeot 208Foto: Jon Winding-Sørensen
Peugeot 208
Foto: Jon Winding-Sørensen
Peugeot 208Foto: Jon Winding-Sørensen
Peugeot 208
Foto: Jon Winding-Sørensen
Peugeot 208Foto: Jon Winding-Sørensen
Peugeot 208
Foto: Jon Winding-Sørensen
Peugeot 208
Peugeot 208

Peugeot 208
Peugeot 208

Peugeot 208
Peugeot 208

Peugeot 208
Peugeot 208

Peugeot 208
Peugeot 208

Peugeot 208
Peugeot 208

Peugeot 208
Peugeot 208

Peugeot 208
Peugeot 208

Peugeot 208
Peugeot 208

Peugeot 208
Peugeot 208

Peugeot fornyer 208

Tre år etter lanseringen foretar Peugeot en oppgradering av 208. Sikkerhet og effektivitet er viktige stikkord.

Publisert Sist oppdatert

Den kompakte kombikupeen er Peugeots bestselger og en viktig aktør i det såkalte B-segmentet som utgjør nærmere 30 prosent av totalmarkedet i Europa. Friskere farger, LED baklys og mer tilgjengelig sikkerhetsutstyr skal vekke ny interesse blant kundene.

Ellers er de kosmetiske endringene i eksteriøret så små at selv en eier av dagens 208 nok vil ha problemer med å se hva som er nytt.

Interiøret er også frisket opp, men fortsatt basert på Peugeots i-Cockpit som innebærer minimalt med knapper, et meget lite ratt, head-up display og en stor berøringsskjerm, der de fleste innstillinger foretas, øverst på dashbordet.

Fargerik
Nye 208 tilbys i 13 forskjellige lakkfarger, deriblant den knalloransje på utstillingsbilen. Nytt trimnivå er GT Line for de som ønsker et sporty uttrykk uten å måtte velge stor motor.

Park Assist har stått på programmet siden 208 kom på markedet, men nå kan kundene også velge nytt sikkerhetsutstyr som Active City Brake (som hindrer kollisjoner i hastigheter inntil 30 km/t) og ryggekamera.

Nytt er også Mirror Screen som lar deg «speile» smarttelefonen på bilen berøringsskjerm.

Euro 6-klar
En 1,6-liters dieselmotor tilbys i tre forskjellige effekter med 75, 100 eller 120 hestekrefter – den minste med et snittforbruk på 0,3 l/mil tilsvarende et CO2-utslipp på 79 gram per kilometer. En ny sekstrinns automatkasse blir tilgjengelig.

Minste bensinmotor er en 1,0-liter med 68 hk. Det fins 1,2-litere med 82 og 110 hestekrefter. De som ønsker en sprekere 208 kan velge en GTi eller den enda heftigere GTi by Peugeot sport med 1,6-litere på henholdsvis 165 og 208 hk.

Salget av den «nye» 208-modellen starter i juni.

Powered by Labrador CMS