-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Konklusjon
VÅRT VALG:
Passat: 5. 406: 4. Primera 3.
Det var ikke vanskelig å velge blant disse tre bilene. Nissan Primera har nydelige kjøreegenskaper, men når det gjelder finish og komfort er den ikke på høyde med de to konkurrentene. Den er billigere enn 406 og Passat og den virker også billigere, blant annet som følge av billige materialer. Men kvalitetsmessig holder den mål. En Primera 2.0 SLX hadde nok vært en riktigere bil for denne sammenligningen. Den hadde uten tvil scoret bedre på komfort og likevel vært best på kjøreegenskaper. Men Nissan bør jobbe mer med støydemping. Det er også rom for forbedringer av motoren.
Peugeot 406 har storbilfølelsen, er rommelig, komfortabel og har i SV-utgave også et omfattende utstyrsnivå. Men sammenlignet med den nesten like dyre Passaten, har den ikke samme finish og kvalitet. Det knirker litt mer i dører og dashbord, noe som tyder på at karosseriet vrir seg litt. Vi hadde ventet at Peugeots to-litersmotor ville bli frakjørt av Passats turbo-motor, men vi hadde ikke ventet at den også skulle blir slått så klart på komfort.
Det er uten tvil detaljer som kan bli bedre, men for øyeblikket har vi vanskelig for å se noen bil som kan utfordre Passat, inklusive "nye" Ford Mondeo. Nydelige kjøreegenskaper, meget god komfort, høyt utstyrsnivå, moderne motorer, fullforzinket karosseri og 11 års rustgaranti i kombinasjon med meget konkurransedyktige priser, gjør Passaten til vårt valg i mellomklassen.
LES VIDERE:
- Priser og tekniske data