-
Pongo AS:
Konsernsjef
-
Bilia X:
Salgsdirektør, Xpeng
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Peugeot 406
Rett og slett mye bruktbil for mindre penger.
Først publisert i BIL 11 - 2005.
Peugeot 406 byr på svært mange fordeler og nå er det mange bruktbiler til salgs. Bilen er nemlig den typiske firmabilen som kunder skifter ut etter tre år. Derfor er det nå særlig mange tre år gamle biler til salgs. Prisene er særlig lave på eldre biler.
Komfort og plass preger Peugeot 406. Det er typisk familiebil – særlig stasjonsvogna 406 var langt mer populær enn dagens 407. Bilen tok ikke minst mange steg oppover kvalitetsmessig og kunne trygt måle seg med kvaliteten på tyske og japanske biler. Sedanutgaven kom i 1995 (høsten) og stasjonsvogna fulgte to år senere. Det er den mest populære, særlig i kombinasjon med diesel. 406 er ikke levert med firehjulstrekk.
Modellen alle vil ha
Det er mange 406 til salgs hos merkeforhandlere. De som ikke selger Peugeot vegrer seg litt for å ta bilen i bytte. Prisene er under press og det er kjøpers marked. Mest ettertraktet og de høyeste prisene er det på 406 stasjonsvogn med dieselmotor. Typisk er årsmodell 2001 der prisen faktisk er 50.000 ekstra om bilen har dieselmotor.
Ikke flere feil og mangler
Peugeot 406 har ikke flere feil og mangler enn andre biler av samme årgang. NAFs Bruktbilrapport hevder at følgende bør sjekkes ekstra grundig:
Håndbremsens funksjon
Stabilisatorstag foran
Hjuloppheng bak
Det kan også være feil med bremseskiver.
Komfortbil
En fem år gammel Peugeot 406 er egentlig en meget moderne bil. Den er komfortabel med god kjørestil og bilen har et meget lavt støynivå (selv med dieselmotor). Peugeot 406 har også lite rustangrep.
Priser og tilbud
Dette er gjennomsnittpriser for bruktbiler inkludert reg.-avgift: