-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Spionbilder BMW M5 Touring
BMWs nye muskelbil for familien
BMW presenterte i mai sin nye 5-serie sedan, for første gang også som elbil. Men dersom du vil ha stasjonsvogn må du fortsatt smøre deg med tålmodighet. Og bilen på disse bildene ligger enda lenger inn i fremtiden.
For Norges del er det elbilen i5 som er mest interessant, så de som vil ha en 5-serie med hybrid eller ren fossil drivlinje må finne seg i å vente. Det samme gjelder om du vil ha stasjonsvogn – i5 Touring kommer først på markedet i 2024, og du får neppe de øvrige variantene tidligere heller.
Det er ikke hvert år BMW presenterer en ny M5 Touring. Selv om vi har kommet til åttende generasjon 5-serie, er det bare tredje gang de bygger en M5 stasjonsvogn. Muligens ansporet av responsen de har oppnådd med M3 Touring.
Vi har vist spionbilder av M5 sedan tidligere, men dette er første gang vi har bilder av Touring-utgaven.
I første omgang kan den se ut som en 5-serie, men legg merke til luftinntak, skjermbuer, fire enderør, store hjul og bremser, så skjønner du at det dreier seg om M5 Touring.
Stickers på dørene bekrefter det vi har vært inne på tidligere – at den skal elektrifiseres. Sannsynligvis med tilsvarende drivlinje som sitter i jubileumsmodellen BMW XM hvor en twin-turbo 4,4-liters V8 kombineres med elmotor til en samlet effekt på rundt 700 hester. Toppmodellen XM Red Label kan skilte med 748 hk og 1000 Nm.
Foretrekker du ren eldrift, så tilbyr BMW allerede i dag en i5 M60 xDrive med firehjulsdrift, 517 hk / 795 Nm. Regn med at denne også kommer som Touring neste år.