-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Biltest: Honda Accord møter Mazda6
Det er to stolte krigere vi har med oss her, i form av nye stasjonsvogner fra to anerkjente japanske produsenter. Duellantene har mange likhetstrekk, men også mange ulikheter.
Først publisert i Bil 12 - 2008.
Dette handler om folkelige stasjonsvogner, og inntil Toyota er på plass med sin nye Avensis, er det Accord og Mazda6 som får æren av å representere japansk ferskvare i familiebilklassen.
Accord Tourer har fått 1,5 cm kortere akselavstand enn på forgjengeren (nå er det samme akselavstand på sedan og Tourer), og samtidig er bagasjevolumet redusert. Mazda6 derimot, har fått 5 cm større akselavstand enn på forgjengeren som ble lansert i 2002.
Testen avslørte tilstrekkelig mange ulikheter til at vi står med en vinner, men poengseieren ble knapp.
LES VIDERE:
- Honda Accord
- Mazda6- Konklusjon
- Tekniske data