-
Økonomi- og administrasjonsansvarlig
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Kundeansvarlig/Key Account Manager
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Daglig leder
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Bilansvarlig
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Senterleder
NAF senter Stavanger
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS
Det koster
I basisutgave med den aktuelle motoren under panseret – det vil si uten tilleggsutstyr – har alle våre fem testbiler en startpris under 315.000 kroner.
Dette understreker at vi har å gjøre med ujålete biler som dekker et transportbehov for folk flest.
Ford Mondeo er testens billigste, og med tilsvarende beskjedent utstyr, men det er snakk om en «unaturlig» lav kampanjepris. Den ordinære listeprisen viser at prisen egentlig ligger 12.400 kroner høyere, noe som tilsier at testbilen har samme pris som vår Mazda6.
Det er Avensis som topper prislisten denne gang, takket være ekstrautstyr for drøyt 76.000 kroner.
Nest dyrest, drøyt 25.000 kroner billigere enn Avensis, er Passat. Den har egentlig bare adaptive bi-xenonlys som ekstrautstyr ut over det mest nødvendige.
For Blue Motion-utgaven har start/stopp-funksjon, redusert tomgangsturtall, høyere utveksling i tredje-, fjerde- og femtegear samt gearskiftindikator som standardutstyr.
- Testvurdering og poeng Ford Mondeo
- Testvurdering og poeng Mazda6
- Testvurdering og poeng Opel Insignia