-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Det koster
I basisutgave med den aktuelle motoren under panseret – det vil si uten tilleggsutstyr – har alle våre fem testbiler en startpris under 315.000 kroner.
Dette understreker at vi har å gjøre med ujålete biler som dekker et transportbehov for folk flest.
Ford Mondeo er testens billigste, og med tilsvarende beskjedent utstyr, men det er snakk om en «unaturlig» lav kampanjepris. Den ordinære listeprisen viser at prisen egentlig ligger 12.400 kroner høyere, noe som tilsier at testbilen har samme pris som vår Mazda6.
Det er Avensis som topper prislisten denne gang, takket være ekstrautstyr for drøyt 76.000 kroner.
Nest dyrest, drøyt 25.000 kroner billigere enn Avensis, er Passat. Den har egentlig bare adaptive bi-xenonlys som ekstrautstyr ut over det mest nødvendige.
For Blue Motion-utgaven har start/stopp-funksjon, redusert tomgangsturtall, høyere utveksling i tredje-, fjerde- og femtegear samt gearskiftindikator som standardutstyr.
- Testvurdering og poeng Ford Mondeo
- Testvurdering og poeng Mazda6
- Testvurdering og poeng Opel Insignia