-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
I bakrommet
Bagasjerommet er en viktig detalj på en stasjonsvogn.
Muligheten for lettvint å kunne laste inn mye bagasje er jo nettopp en av årsakene til at folk velger stasjonsvogn fremfor sedan. Alle fem testbilene svelger et solid antall liter, men det er likevel forskjeller.
På papiret har Passat det største lastevolumet som femseter, men dette inkluderer rommet under gulvet, så i praksis er det liten forskjell – og dessuten er Passat 15 cm smalere mellom hjulhusene enn Mondeo.
Liten bredde er også en ulempe i Avensis, selv om både lengde og volum er på linje med konkurrentene.
Klar vinner på bagasjeplass er Mondeo, hvor bredden er overlegen, også bredden på bakluka, samtidig som lastelengden er meget god. Mondeo scorer også poeng på sin rommelige kupé, hvor det spesielt er benplassen og bredden i baksetet som er best i test.
- Testvurdering og poeng Ford Mondeo
- Testvurdering og poeng Mazda6
- Testvurdering og poeng Opel Insignia
- Testvurdering og poeng Toyota Avensis
- Testvurdering og poeng Volkswagen Passat