-
Bruktbilselger
Møller Bil AS
-
Servicetekniker med salgsteft
Flex1one AS
-
Driftsansvarlig
Atracco Agder
-
Selger
Renault Trucks
-
Bilkontrollør
NAF Senter Sandvika
-
Direktør
Bilimportørenes Landsforening
-
Biltester
NAF Senter Mosjøen
-
Bilkontrollør
NAF Senter Levanger
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Senterleder
NAF Senter Kongsberg
-
Kundemottaker
NAF Senter Oslo
-
Kundemottaker
NAF Senter Hamar
-
Dekkmontør/Hjulutruster
DekkCenteret Oslo AS
-
Bilselger brukt/pre-owned
Formula Automobile Norge AS
-
Delemedarbeider
Nellemann Machinery AS
-
Servicemarkedssjef
Nellemann Machinery AS
-
Tekniker Bentley
XPND Automotive AS
-
Mekaniker
NAF Senter Molde
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Trondheim
-
Bilselger
Berg Auto AS
-
Bilmekaniker
Motorpool Handel AS
-
Delelagermedarbeider
Motorpool Handel AS
-
Servicetekniker
Preqas AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
I bakrommet
Bagasjerommet er en viktig detalj på en stasjonsvogn.
Muligheten for lettvint å kunne laste inn mye bagasje er jo nettopp en av årsakene til at folk velger stasjonsvogn fremfor sedan. Alle fem testbilene svelger et solid antall liter, men det er likevel forskjeller.
På papiret har Passat det største lastevolumet som femseter, men dette inkluderer rommet under gulvet, så i praksis er det liten forskjell – og dessuten er Passat 15 cm smalere mellom hjulhusene enn Mondeo.
Liten bredde er også en ulempe i Avensis, selv om både lengde og volum er på linje med konkurrentene.
Klar vinner på bagasjeplass er Mondeo, hvor bredden er overlegen, også bredden på bakluka, samtidig som lastelengden er meget god. Mondeo scorer også poeng på sin rommelige kupé, hvor det spesielt er benplassen og bredden i baksetet som er best i test.
- Testvurdering og poeng Ford Mondeo
- Testvurdering og poeng Mazda6
- Testvurdering og poeng Opel Insignia
- Testvurdering og poeng Toyota Avensis
- Testvurdering og poeng Volkswagen Passat