-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Dal
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Bilansvarlig
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Kunderådgiver
Toyota Østfold AS
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Senterleder
NAF senter Stavanger
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS
-
Administrerende direktør
Motor Forum AS, Bergen
-
Sales Specialist
Axalta Coating Systems Norway AS
I bakrommet
Bagasjerommet er en viktig detalj på en stasjonsvogn.
Muligheten for lettvint å kunne laste inn mye bagasje er jo nettopp en av årsakene til at folk velger stasjonsvogn fremfor sedan. Alle fem testbilene svelger et solid antall liter, men det er likevel forskjeller.
På papiret har Passat det største lastevolumet som femseter, men dette inkluderer rommet under gulvet, så i praksis er det liten forskjell – og dessuten er Passat 15 cm smalere mellom hjulhusene enn Mondeo.
Liten bredde er også en ulempe i Avensis, selv om både lengde og volum er på linje med konkurrentene.
Klar vinner på bagasjeplass er Mondeo, hvor bredden er overlegen, også bredden på bakluka, samtidig som lastelengden er meget god. Mondeo scorer også poeng på sin rommelige kupé, hvor det spesielt er benplassen og bredden i baksetet som er best i test.
- Testvurdering og poeng Ford Mondeo
- Testvurdering og poeng Mazda6
- Testvurdering og poeng Opel Insignia