-
Hedin Performance Cars:
Servicemarkedsleder
-
Hedin Performance Cars:
Servicerådgiver
-
Hedin Performance Cars:
Delelagerekspeditør
-
Møller Bil Ensjø - Møller Bil Etterstad:
Bilmekanikere og fagteknikere
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Fagtekniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Bilglassmontør
-
Møller Bil AS:
Bruktbilselger
-
Namdal Bilskade AS:
Skaderådgiver og bilskadereparatør
-
NAF Senter Bergen:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Trondheim:
Nyttekjøretøyselger
-
RSA BIL Trondheim:
Selger nybil BYD
-
Bauda AS:
Daglig leder
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Team Verksted AS:
Varebilmekaniker og lastebilmekaniker
-
Tyretrust Norge AS:
Key Account Manager -Salgsansvarlig
-
Bilia Norge:
Bruktbilsjef, Hamar
-
Carstore:
Junior innkjøper
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Selger Mercedes-Benz nyttekjøretøy
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produkt og Handover Spesialist
-
Lexus Fredrikstad:
Salgskonsulent
-
MAN Truck & Bus:
Salgskonsulent Trucks
-
MAN Truck & Bus:
Key Account Manager
-
Motortechnik:
Kundemottaker og Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Porsche Center Oslo:
Selger nye Porsche
-
MyCar:
Bilselger
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
På god vei
Med sprik i hjuldiameteren fra 16 til 18 tommer mellom de fem testbilene, skulle man tro at fasitsvaret var klart på forhånd.
Vi forventet naturlig nok at bilene på 16-tommers hjul var mest komfortable, mens mer ekstrem 18-tommer med 45-profil dekk ville gi sportslige tendenser på bekostning av komforten.
Disse fem bilene beviser at svaret ikke alltid er opplagt. Den stiveste og mest stumpe av våre testbiler er Passat, samtidig som Michelin-dekkene også bidrar til et mer ubehagelig støybilde enn hos de fire konkurrentene.
Våre målinger på normal asfalt viser ikke høyere verdier på Passaten, men på grov asfalt er romlestøyen irriterende.
Det er Insignia som er skodd med testens mest sportslige fottøy, men testlaget er imponert over den fine balansen mellom god komfort og sportslige kjøreegenskaper.
Den rekker riktignok ikke helt opp til Mondeos nivå når det gjelder kjøreegenskaper – det er blant annet styringen som ikke viser like god presisjon og tilbakemelding fra underlaget.
Styringen er også en medvirkende årsak til at heller ikke Avensis får toppscore på kjøreegenskaper, den er en tanke for dvask og upresis.
Apropos hjul, selv om Insignia er testens tyngste bil viser den imponerende kort bremselengde – bare en halv meter mer enn testvinneren på dette punktet, Avensis.
- Testvurdering og poeng Ford Mondeo
- Testvurdering og poeng Mazda6
- Testvurdering og poeng Opel Insignia
- Testvurdering og poeng Toyota Avensis
- Testvurdering og poeng Volkswagen Passat