-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Eldre Mazda6 ruster
Mazda6 solgt mellom 2002 og 2005 ruster. Mazda Norge vet ikke hvor mange biler som har skadene, men bilene repareres fortløpende - uten kostnad for eierne.
![Eldre Mazda6 ruster](https://image.bilnorge.no/626191.webp?imageId=626191&width=960&height=580&format=jpg)
Individuelt
Eldre Mazda6 ruster. Skadene er særlig på nedre kant på dørene og på hjulbuer bak. I tillegg må ofte skjermer skiftes. Skadene er bare på Mazda6 solgt i Norge mellom 2002 og 2005.
- Vi vet dessverre ikke hvor mange biler som må til reparasjon, sier informasjonssjef Marina Maneas Bakkum hos Mazda Motor Norge. Skadene avhenger av hvordan bilen er brukt og om den har fått antirustbehandling da den var ny.
Rask reaksjon
Mange Mazda-eiere har oppdaget rusten. Det er også registrert i forbindelse med service- og verkstedbesøk. Bileierne roser Mazda for rask reaksjon og at de uten noen form for diskusjon setter i gang å utbedre skadene.
- Straks vi oppdaget problemene ble fabrikken kontaktet, sier Bakkum. De foretok en rekke justeringer og forbedringer på produksjonen av nye biler. Beskjeden fra fabrikken var klar og helt entydig. Biler med påvist skade skal umiddelbart repareres uavhengig om omfanget er lite eller stort.
- Mange irriterte kunder?
- Vi opplever at kundene roser måten vi har håndtert dette på. De skal ikke bli skadelidende for rustproblemene verken økonomisk eller i form av problemer med sitt bilhold. Oppdages korrosjon utbedrer vi dette etter fabrikkens retningslinjer uten kostnad for kunden.
- Vi stiller gratis lånebil til disposisjon. Vi har et system der Mazda Norge støtter forhandlere som har tatt ut ekstra utlånsbiler i forbindelse med rustskadene.
- Bileierne er ikke informert?
- Vi har ikke sett det som nødvendig å gjøre noen form for tilbakekalling eller aksjon overfor bileierne. Vi gjør ekstra nøye sjekk når bilene kommer til service eller om kunden henvender seg til en av våre forhandlere med ønske om en kontroll.