Ny HDi for 607

Peugeot lanserer ny dieselmotor i storebror, 607. Dermed blir bilen også mer attraktiv for norske kunder.

Publisert Sist oppdatert

136 hestekrefter og et maks dreiemoment på 320 Newtonmeter er hva Peugeot henter ut av sin 2,0-liters HDi-motor. Motoren har partikkelfilter som standard og er tilgjengelig også i 407. Den erstatter 2,2 HDi med 136 hk og 314 Nm.

Mindre sylindervolum gjør at 607 med dieselmotor kommer gunstigere ut enn tidligere. Mens forgjengeren hadde en prislapp på 454.900 da den gikk ut i september 2005, har den nye en veiledende pris på kr 442.900. Snittforbruket er oppgitt til 0,61 liter på mila – svært gunstig for en bil i denne klassen.

PSA arbeider kontinuerlig med å redusere slagvolumet i sine dieselmotorer mens effekten opprettholdes eller økes, noe som er attraktivt i et land hvor stort volum gir høye avgifter. Det ble solgt 98 nye 607 i Norge i 2005, og av disse hadde 80 dieselmotor.

Powered by Labrador CMS