-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Lett maskert A-Klasse
Her er neste generasjon Mercedes A-Klasse på veien. Den resterende kamuflasjen forsvinner neppe før neste år.
Det er lenge siden vi viste de første spionbildene av neste generasjon A-Klasse, men den gang var bilene tungt kamuflert slik at det var umulig å danne seg noe inntrykk av hvordan det endelige produktet ville se ut.
I april viste Mercedes et konsept på bilutstillingen i Shanghai med betegnelse Concept A Sedan, og denne så nærmest produksjonsklar ut.
Nå er mye av kamuflasjen borte, og i tillegg har våre illustratører manipulert frem illustrasjoner som langt på vei indikerer hvordan det ferdige produktet vil se ut.
Ved så godt som hvert eneste generasjonsskifte blir en bilmodell større enn forgjengeren, og det holder stikk også for A-Klasse som blir betydelig bredere enn den utgående modellen med kodenavn W176 som har vært på markedet siden 2012.
Lengden er på nivå med forgjengeren, men den nye MFA plattformen skal sørge for bedre innvendig plass. En litt lavere sittestilling gir mer luft over hodet.
Kapasiteten i bagasjerommet øker samtidig som en bredere bakluke åpner for enklere innlasting av større gjenstander.
Foreløpig har vi ingen detaljer om hvilke motorer som skal tilbys, men vi regner med at basismodellene får 1,5-liters diesel- og 1,6-liters bensinmotorer.
Daimler har satt inn store ressurser på utvikling av nye motorer de siste årene. Kollega Skavold Lystad har allerede hilst på de nye rekkesekserne i S-Klassen, men i tilfelle A-Klasse er 2,0-liters diesel mest relevant. Disse kom nye i forbindelse med siste generasjon E-Klasse for et års tid siden.
En ladbar hybridutgave skal være under utvikling, men skal du ha elbil må du nok smøre deg med litt mer tålmodighet frem til den helt nye EQ-familien lanseres om et par år.
Toppmodellen i A-Klassen blir trolig som i dag en Mercedes-AMG A 45 4Matic med firehjulsdrift og nærmere 400 hestekrefter, men det spekuleres også i en «A40» med rundt 300 hk som en direkte konkurrent til Audi S3 / Golf R.