-
Prosjektleder
RSA Bil Drammen
-
Avdelingsleder
Etac Bil AS:
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
Customer success – kundekonsulent
DRIVE MOBILITY AS
-
Bilselger
Kverneland Bil AS
-
Driftsleder Bilskade
Birger N. Haug AS avd Oslo
-
Mekaniker
Herøy Bil & Maskin AS
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Teamleder
Birger N. Haug AS avd Oslo
-
Nyhetsredaktør/frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
-
Tekniker/Mekaniker
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Bilmekaniker
Nes Bilelektro AS
-
Inne Tekniker
NDS Group AS
-
Tekniker
Toyota Sør AS
-
Bilmekaniker
Toyota Romerike AS
-
Kunderådgiver
Toyota Romerike AS
-
Kundevert
Toyota Østfold AS
-
Kunderådgiver
Toyota Asker og Bærum AS
Lett maskert A-Klasse
Her er neste generasjon Mercedes A-Klasse på veien. Den resterende kamuflasjen forsvinner neppe før neste år.
Det er lenge siden vi viste de første spionbildene av neste generasjon A-Klasse, men den gang var bilene tungt kamuflert slik at det var umulig å danne seg noe inntrykk av hvordan det endelige produktet ville se ut.
I april viste Mercedes et konsept på bilutstillingen i Shanghai med betegnelse Concept A Sedan, og denne så nærmest produksjonsklar ut.
Nå er mye av kamuflasjen borte, og i tillegg har våre illustratører manipulert frem illustrasjoner som langt på vei indikerer hvordan det ferdige produktet vil se ut.
Ved så godt som hvert eneste generasjonsskifte blir en bilmodell større enn forgjengeren, og det holder stikk også for A-Klasse som blir betydelig bredere enn den utgående modellen med kodenavn W176 som har vært på markedet siden 2012.
Lengden er på nivå med forgjengeren, men den nye MFA plattformen skal sørge for bedre innvendig plass. En litt lavere sittestilling gir mer luft over hodet.
Kapasiteten i bagasjerommet øker samtidig som en bredere bakluke åpner for enklere innlasting av større gjenstander.
Foreløpig har vi ingen detaljer om hvilke motorer som skal tilbys, men vi regner med at basismodellene får 1,5-liters diesel- og 1,6-liters bensinmotorer.
Daimler har satt inn store ressurser på utvikling av nye motorer de siste årene. Kollega Skavold Lystad har allerede hilst på de nye rekkesekserne i S-Klassen, men i tilfelle A-Klasse er 2,0-liters diesel mest relevant. Disse kom nye i forbindelse med siste generasjon E-Klasse for et års tid siden.
En ladbar hybridutgave skal være under utvikling, men skal du ha elbil må du nok smøre deg med litt mer tålmodighet frem til den helt nye EQ-familien lanseres om et par år.
Toppmodellen i A-Klassen blir trolig som i dag en Mercedes-AMG A 45 4Matic med firehjulsdrift og nærmere 400 hestekrefter, men det spekuleres også i en «A40» med rundt 300 hk som en direkte konkurrent til Audi S3 / Golf R.