-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Første elektriske Avant fra Audi
For første gang kan vi presentere bilder av Audi A6 e-tron Avant under testing. Men fortsatt må du vente tålmodig om du vil ha en i garasjen.
Det har ikke manglet på teasere fra Audis side. På bilutstillingen i Shanghai for to og et halvt år siden viste de A6 e-tron Concept i sedanform, og denne har vi også vist spionbilder av.
I fjor vår ble den også vist som stasjonsvogn med Avant-betegnelsen, og det er denne vi nå bringer ferske bilder av under testing på landevei.
Våre kilder forventer at sedanen presenteres i ferdig drakt i løpet av våren 2024 og at stasjonsvognen følger 6-12 måneder senere. Det betyr at begge ligger omtrent et år etter originalt skjema, noe som skyldes utstrakte softwareproblemer i VW-gruppen.
Avansert plattform
Audi Q6 e-tron ligger foran i køen, og den ble vist i halvferdig form på IAA-utstillingen for en måned siden. I omtalen av denne kom vi inn på noen av problemene Audi sliter med.
Alle disse modellene, sammen med den elektriske Porsche Macan, er basert på den nye PPE-plattformen som er utviklet av Audi og Porsche i fellesskap, og flere nye modeller vil følge de nærmeste årene.
To eller fire motorer
Audi har bekreftet at A6 e-tron skal tilbys med drift på bakhjulene (mot forhjul i dag) eller på alle fire med den velkjente quattro-betegnelsen.
Konseptet hadde en motor på hver aksel og en samlet effekt på 476 hk. En batteripakke på 100 kWt og estimert rekkevidde på inntil 700 kilometer var også blant spesifikasjonene.
Ladehastighet på inntil 270 kW skal gi 30 mil i løpet av ti minutter, og det tar rundt 25 minutter å lade fra fem til 80 prosent SoC. Her er det med andre ord en fullverdig erstatning for dagens A6, om du klarer deg uten motorlyden.
Selv om bilen er godt kamuflert kan vi se at den i form ligger nær opptil konseptbilen og vi ser også at LED-lyktene foran og bak videreføres, dog i en noe nedtonet versjon.
Se heller ikke bort fra at Audi Sport vil tilby potente versjoner som erstatter dagens S- og RS-utgaver. Med elektrisk drivlinje henter man enkelt ut massive krefter.