-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
Bilia Norge AS:
Konserncontroller
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Axess Logistics AS:
Key Account Manager - Transport og Logistikk
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Bilia Norge AS:
Takstmann, BMW Skøyen
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Accord-diesel med automat
Med automatgear i kombinasjon med dieselmotoren, har Honda Accord appell til et enda bredere publikum.
Vi har tidligere testet den nye Honda Accord Tourer med den nydelige 2,2-liters dieselmotoren, men den gang kombinert med sekstrinns manuell gearkasse (Bil nr 12/2008).
Med automatkasse har bilen appell til en bredere kundegruppe. På dette nivået er det mange som ønsker seg automatgear, også fordi motoren har styrke og moment som gjør bilen godt egnet som trekkvogn foran campingvogn eller annen tilhenger.
I motsetning til Toyota Avensis, som også har debutert med kombinasjonen dieselmotor og automat, har ikke Accord mulighet for manuell, sekvensiell sjalting på gearspaken, kun via hendler på rattet. Her snakker vi om en tradisjonell femtrinns automatkasse – en mer ”gammeldags” løsning enn de fleste europeiske produsenter (og Toyota) leverer i disse dager.
LES VÅR OMTALE AV AVENSIS MED DIESEL OG AUTOMAT
God kvalitetsfølelse
Hjuloppheng og fjæring har prioritert komfort fremfor sportslig kjørefølelse. Styringen gir god tilbakemelding fra underlaget, men er ikke den mest kontante.
I førersetet finner vi rikelige reguleringsmonn i både lengderetning og vinkling av sitteputen, men skinnsetene er for glatte til å gi fullgod sidestøtte i ryggen. Ratt, gearspak, brytere og hendler fremstår med god kvalitetsfølelse på grunn av materialvalg og overflatefinish.
Mindre bagasjerom
Accord Tourer har fått 1,5 cm kortere akselavstand enn forgjengeren (nå er det samme akselavstand på sedan og Tourer), og samtidig er bagasjevolumet redusert med noen liter. Det betyr at Accord ikke er førstevalget hvis bagasjeplass er en viktig detalj.
Med sine 406 liter (med fem seter i bruk) ligger Accord tilsynelatende mellom 40 og 150 liter bak sine konkurrenter på dette området – men her må det ikke glemmes at det skjuler seg et ekstra oppbevaringsrom på drøyt 60 liter under gulvet.
Utstyrsnivå Executive betyr at xenon-lys, p-sensor foran og bak, skinninteriør, regnsensor og rattbetjent cruise control er standard. Elektrisk åpning og lukking av bakluka er også noe vi setter pris på.
Konkurrenter: Audi A4, Ford Mondeo, Volkswagen Passat, Toyota Avensis, Opel Insignia.