-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Marketing Communications Specialist
Mazda Motor Norge
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Serviceleder Bilskade
Gromstad Auto AS:
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Daglig leder
Bilbransjens Opplæringskontor AS, Bergen
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
-
Teamleder
Toyota Romerike AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Asker og Bærum AS
-
Kunderådgiver Logistikk
Toyota Asker og Bærum AS
-
Delelageransvarlig
AutoIn bilskadesenter AS
Nye tider i arbeiderklassen
Du trenger ikke å være håndverker eller gårdbruker for å ha glede av en pickup. Den er tøff, praktisk og solid, men frem til nå også litt gammeldags. Nye Volkswagen Amarok vil gjøre noe med det. Vi lot nykommeren bryne seg på de sju viktigste konkurrentene i Norges største pickup-test.
Først publisert i Bil nr 2-2011.
Etter å ha vært borte fra pickupmarkedet i godt over 10 år, slår Volkswagen knallhardt tilbake med sin nye Amarok.
Fra slutten av åttitallet og inn på nittitallet solgte man en omnavnet Toyota HiLux som VW Taro, men nå er det en egenutviklet bil, bygget i Argentina som skal gjøre vei i vellinga.
Men det er altså det VW nå gjør. Totalt sett utgjør denne typen biler rundt 2000 i året, og frem til nå har klassen vært dominert av Toyota Hilux, Nissan Navara, Mitsubishi L200 og Isuzu D-Max, samt tvillingene Ford Ranger og Mazda BT50.
Mange, ikke minst folk som trenger røffe biler med bra fremkommelighet føler nok at de kan skaffe seg en relativt billig arbeidsbil til en overkommelig pris.
Det betyr også at dette er biler som godt kan fungere som en litt røff, men veldig praktisk, bil nummer to bil i familien.
Bilene i testen er alle varebiler, bortsett fra at vi hadde med to Amarok, en som er registrert som personbil og en som varebil.
Ulempen som personbil er selvsagt prisen som fort spretter opp fra de billigste som koster noe over 250.000 kroner via bedre utstyrte dobbelkabinere på rundt 350.000 til personbilstandard, og en pris godt over den halve millionen.
Men drar du mye tilhenger, har behov for en halvtøff transportbil og kan klare deg med to seter, ta en titt på en av disse bilene.
Det er bare noen av bilene som er testet i EuroNCAP, ikke alle har stabilitetskontroll og konstruksjonene er generelt gammeldagse. Det bør også tas med i betraktningen når du bestemmer deg for å bruke en slik bil som dette også i familien.
LES VIDERE:
- Del 2
- Del 3
- Del 4
- Del 5
- Konklusjon
- Testvurdering og poeng Ford Ranger
- Testvurdering og poeng Isuzu D-Max
- Testvurdering og poeng Mazda BT50
- Testvurdering og poeng Mitsubishi L 200
- Testvurdering og poeng Nissan Navara
- Testvurdering og poeng SsangYong Actyon
- Testvurdering og poeng Toyota HiLux
- Testvurdering og poeng Volkswagen Amarok