-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Marketing Communications Specialist
Mazda Motor Norge
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Serviceleder Bilskade
Gromstad Auto AS:
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Daglig leder
Bilbransjens Opplæringskontor AS, Bergen
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
-
Teamleder
Toyota Romerike AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Asker og Bærum AS
-
Kunderådgiver Logistikk
Toyota Asker og Bærum AS
-
Delelageransvarlig
AutoIn bilskadesenter AS
Lekestue
Det hyler i dekk og skinner i brede smil – årets store GTI-test leverte varene og avslørte forskjellene.
Først publisert i Bil 11-2013.
Biltest er ikke bare forbrukstall, kollisjonstester og måling av kupebredde og lasteplass. Det er også to dager på Vålerbanen med varme bremser og svidd gummi.
Hele grunnlaget for testen er selvsagt lanseringen av nye Golf GTI. Bilen som først definerte kompaktklassen og deretter det som på nynorsk kalles for «hot hatches».
Norske bilavgifter heier ikke akkurat frem slike biler, med mange hester og motorer som i større grad er tunet for kjørbarhet enn lave utslipp. Rene konkurrenter til Golf GTI finnes det selvsagt noen av, om enn ikke så mange som for noen år siden. Morsomt er det likevel å se at det har dukket opp andre varianter som utfordrer de tradisjonelle GTI-begrepene og kombinerer dem med andre uttrykk.
Denne månedens test er sånn sett nesten tre tester i en. Ford Focus ST, Alfa Romeo Giulietta tar opp konkurransen mot Golf GTI. Subaru BRZ og Toyota GT86 er like – men ikke så like som en skulle tro. De to raringene Nissan Juke Nismo og Hyundai Veloster Turbo er outsiderne: Lette å like, men vanskelige å forstå.
LES VIDERE:
- Alfa Romeo Giulietta QV
- Ford Focus ST
- Volkswagen Golf GTI
- Hyundai Veloster Turbo
- Nissan Juke Nismo
- Subaru BRZ og Toyota GT86
- Testvurdering og poeng Alfa Romeo Giulietta QV
- Testvurdering og poeng Ford Focus ST
- Testvurdering og poeng Volkswagen Golf GTI
- Testvurdering og poeng Hyundai Veloster Turbo
- Testvurdering og poeng Nissan Juke Nismo
- Testvurdering og poeng Subaru BRZ
- Testvurdering og poeng Toyota GT86