-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Kinesisk Maxima
På Beijing-utstillingen har Nissan lansert en ny mellomklassemodell.
Fullsize
Den er omtrent på størrelse med den Maxima vi husker, den nye Teana, som lanseres på Beijing-utstillingen i disse dagene. Den nye modellen forteller en del om det kinesiske markedet.
Dels hvor høyt tempoet er, Teana ble lansert for snaue fire år siden, men er altså allerede klar til å bli skiftet ut med en ny modell. Og dels om hvilke biler som selger. Her er det altså ikke noe på Micra/Note nivå som lanseres med pauker og basuner, men en bil som ligger godt i øvre enden av mellomklassen.
Den er i nær slekt med Altima – en Nissan modell vi ikke kjenner, men den er blant de mest solgte modellene i USA, og Teana føyer seg derfor pent inn i rekke av amerikanske- og amerikansk-inspirerte Kina-biler som det markedet er så glad i.
"Modern Living"
Nå er imidlertid Nissan forsiktige nok til å gi kundene et billigere alternativ under det store skallet som ser så luksuriøst og komfortabelt ut.
Modern Living er slagordet for modellen, og med i det hører åpenbart den store V6 motoren på 3,5 liter og 270 hester som trekker gjennom den nydelige store CVT-kassa.
Men det finnes også en firer for en Living som kanskje ikke er fullt så Modern, men som i hvert fall er overkommelig både i innkjøp og forbruk.
Her hjemme finner du MR20DE-motoren i Quashqai, den er på 2 liter og 140 hester og drikker også bensin, akkurat som V-sekseren.
Man ser av bildene at denne bilen tilhører familien. Riktignok har Kina et teknisk kontor i Taiwan nå, men denne modellen er nok ganske sikkert tegnet i Takano. Og det er nok også ganske sikkert at akkurat som den foregående modellen blir også etterfølgeren en ren kinesisk modell.