-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Lakkleder/lakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Hamar:
Nybilselger
-
Møller Bil Hamar:
Salgstrainee/Juniorselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Bilmekaniker
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Kinesisk Maxima
På Beijing-utstillingen har Nissan lansert en ny mellomklassemodell.
Fullsize
Den er omtrent på størrelse med den Maxima vi husker, den nye Teana, som lanseres på Beijing-utstillingen i disse dagene. Den nye modellen forteller en del om det kinesiske markedet.
Dels hvor høyt tempoet er, Teana ble lansert for snaue fire år siden, men er altså allerede klar til å bli skiftet ut med en ny modell. Og dels om hvilke biler som selger. Her er det altså ikke noe på Micra/Note nivå som lanseres med pauker og basuner, men en bil som ligger godt i øvre enden av mellomklassen.
Den er i nær slekt med Altima – en Nissan modell vi ikke kjenner, men den er blant de mest solgte modellene i USA, og Teana føyer seg derfor pent inn i rekke av amerikanske- og amerikansk-inspirerte Kina-biler som det markedet er så glad i.
"Modern Living"
Nå er imidlertid Nissan forsiktige nok til å gi kundene et billigere alternativ under det store skallet som ser så luksuriøst og komfortabelt ut.
Modern Living er slagordet for modellen, og med i det hører åpenbart den store V6 motoren på 3,5 liter og 270 hester som trekker gjennom den nydelige store CVT-kassa.
Men det finnes også en firer for en Living som kanskje ikke er fullt så Modern, men som i hvert fall er overkommelig både i innkjøp og forbruk.
Her hjemme finner du MR20DE-motoren i Quashqai, den er på 2 liter og 140 hester og drikker også bensin, akkurat som V-sekseren.
Man ser av bildene at denne bilen tilhører familien. Riktignok har Kina et teknisk kontor i Taiwan nå, men denne modellen er nok ganske sikkert tegnet i Takano. Og det er nok også ganske sikkert at akkurat som den foregående modellen blir også etterfølgeren en ren kinesisk modell.