-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
BMW Compact rundt hjørnet
Den 14. juni er BMW 3-serie compact på plass i ny utgave hos norske forhandlere. I første omgang vil to varianter, begge velutstyrte, bli solgt her i landet.


En praktisk bakluke og nedfellbare seter letter innlastningen
En praktisk bakluke og nedfellbare seter letter innlastningen
Sammenlignet med en 3-serie sedan er compact forkortet med 21cm. Modellene som selges i Norge er velutstyrte og har blant annet 6 airbags, klimaanlegg, lettmetallfelger, sportsunderstell og lærtrukket sportsratt som standardutstyr. Den største modellen leveres også med DCS som standard.
Ny motor
Motormessig kommer 3-serie compact fra introduksjonen i to utgaver, 316ti med 1,8-liter på 115hk og 325ti med 2,5-liter på 192hk. Førstnevnte er verdens første serieproduserte bensinmotor med Valvetronic-teknikk, et system som benytter variable ventiler for innsug i stedet for et konvensjonelt gasspjel. Prinsippet gir ekstra krefter og lavere forbruk og vil i løpet av høsten også komme i de 8-sylindrede motorene som skal introduseres i den nye 7-serien til høsten.
316ti får en listepris på 279.000 kroner mens du må ut med kr 462.000 for 325ti. Direkte sammenlignet med de tilsvarende sedan-utgavene betyr det en prisreduksjon på kr 15.000. BMW Norge lover at det vil komme flere modellvarianter på et senere tidspunkt, blant annet med dieselmotorer.
Av ytelser oppgir BMW at 316ti gjør unna 0-100 km/t på 10,9 sekunder, har en toppfart på 201 km/t og et snittforbruk på 6,9 liter/100km. Storebror, 325ti er vesentlig heftigere og klarer 0-100km/t på 7,1 sekunder og en toppfart på 235 km/t. Men også her er det oppgitte forbruket relativt beskjedent kreftene tatt i betraktning: 8,9 liter/100km i følge BMWs dataark.