-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
SS Fiberglass
Etter at vi har beveget oss inne i trehjulingenes vidunderlige verden, er vi nå oppe i Internasjonalen. I motsetning til hva mange tror er ikke kitcars bare et engelsk fenomen, med enkelte US-innslag. Vi skal møte både Australia, Spania og Slovakia, i går var vi innom en tysker fra USA og i dag skal vi besøke typiske amerikanere fra Brasil.
De leverer et chassis som er felles for alle karosseriene. Åpenbart et ganske fleksibelt chassis for det kan ta mye rart i retning drivlinje, men det er stort sett Chevrolet Opala-komponenter som blir anbefalt. Det betyr at disse settene faktisk burde kunne selges med en viss suksess i Europa, for her mangler vi skikkelige hotrods. Opala er nemlig Brasils utgave av de siste generasjoner med Opel Rekord, og av dem finnes det fremdeles masse rester rundt omkring.
Som bildene viser bygger de en rekke forskjellige karosserier, og de eneste som ikke skal oppå denne ramma er en PickUp og en Delivery truck, begge modellert på Fords F1 fra 1948 til 1951. Her må du finne et passende F 100 eller C10/C20 understell for å få det til, men da blir det da også seende ganske riktig ut.
Fem skikkelige rods, favoritten min er en lav-taket Ford Tudor fra 1934. Fra samme Ford årgang finnes også en åpen utgave, Tudor Roadster, og en Coupé. Chevrolet 1938-etterlikningen er også ganske klassisk og 41 Willys-modellen ser også ut som en perle.
Underlig at man må helt til noe som heter Salvador do Sul helt syd i Brasil for å finne en så komplett bukett US-inspirerte rods.