-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Friskt pust fra Nissan
Tiden går fort, og Nissan Qashqai nærmer seg halvgått livsløp. Det markeres med en aldri så liten ansiktsløftning.
Man ser ved første øyekast at bilen har fått en ny front. Ikke bare gir det et tøffere utseende, det spiller også positivt inn med hensyn til aerodynamikk. Dermed synker luftmotstanden fra Cw 0,34 til 0,33.
Endringene gjelder både Qashqai og storebror Qashqai+2. Bakfra ser man raskt at lyktene er endret og utstyrt med hurtigvirkende dioder som tenner kjappere og har lengre levetid enn tradisjonelle pærer.
Nissan påstår også å ha løftet kvaliteten på interiøret, men det eneste vi får bilde av er instrumentpanelet med en ny LCD-skjerm mellom klokkene.
Takket være oppgradering av Renault/Nissan-alliansens 1,5-liters dieselmotor og noen andre smågrep, klarer Nissan å senke CO2-utslippet fra dagens 139 g/km til 129 g/km.
Oppdaterte Qashqai er på plass hos en Nissan-forhandler nær deg våren 2010. At dette er en viktig modell for Nissan, understrekes av at den er nummer fem på registreringsstatistikken fra OFV hittil i år.