-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Et lyn rundt Nordsløyfa
Mercedes AMG har igjen hatt med sin eldrevne SLS på Nordsløyfa. Det resulterte i ny rekord.
Nå kan de ikke skryte av å sette ny rekord for elbiler rundt den legendariske Nordsløyfa ved Nürburgring, for den rekorden er det Toyota som holder med sin elektriske prototyp TMG EV P002.
Men siden Toyotas bil er en prototyp, uten noen som helst produksjonsplaner, kan Mercedes AMG skryte av å ha den raskeste produksjons-el-bilen rundt den 20,8 km lange banen.
Doningen, en Mercedes-Benz SLS AMG Coupé Electric Drive, gjorde unna runden på 7 minutter og 56,234 sekunder. Det var en standard bil, helt lik den som settes i produksjon denne måneden.
Men det er jo ingen hvilken som helst bil – den har en samlet effekt på 751 hestekrefter og et dreiemoment på hele 1000 Newtonmeter. En motor i hvert hjul sørger for at kreftene til enhver tid fordeles dit de best kan nyttiggjøres for å gi maksimalt grep og akselerasjon.
Null til hundre kan foretas på 3,9 sekunder, potensiell toppfart er 250 km/t og rekkevidden er, ifølge NEDC-syklusen, 250 kilometer. For å nå så langt må du nok være langt lettere på gassfoten enn Marcus Hofbauer var da han satte rekorden rundt Nordsløyfa.