-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Honda parer mc og bil
Dette er en av de nyhetene vi virkelig gleder oss til i Frankfurt. Hondas lille Bike-Meets-Car flip.
Det er morsomt når vi får denne type innblikk i et designstudios virkelige liv.
Hvert år lanserer Honda et ganske virkelighetsfjernt designtema, som de forskjellige studioene da konkurrer om å «vinne».
Målet med konkurransene er på Honda-prek «å inspirere kreativiteten som en enhet» - samme for meg, så lenge resultatet blir slik som disse bildene antyder.
Honda Project 2&4 Powered by RC213V heter fenomenet, og navnet er jo ganske opplagt når man ser hvor mange motorsykkelelementer som også er bakt inn i denne.
Ikke underlig når vi får høre at denne gangen var det motorsykkeldesignerne i Asaka-studioet som jobbet frem dette konseptet sammen med bildesignerne i Wako. Begge ligger rett i nærheten av Tokyo, der vi jo vet at kreativiteten er litt villere enn i resten av verden.
Inspirasjonen er visstnok først og fremst Hondas Formel 1 bil som vant Mexico i 1965, men inne i konseptet dukker det opp masse mc-relaterte finesser.
Et flytende førersete for eksempel, helt i midten mellom akslene, og med fri utsikt ned til grusen som spruter mellom beina.
Et knøttlite ratt som er montert på en rattstamme som ikke kommer i veien for noe og som bærer et gjennomsiktig instrumentpanel, slik at resultatet blir at føreren ser veien foran uten at noe kommer i veien for sikten.
Og for riktig å legge vekt på mc-forbindelsene – en eventuell passasjer vil oppdage at hun (sannsynligvis) er plassert i noe langt der ute som nærmest kan sammenlignes med en sidevogn.
Öhlins demperne har også motorsykkelassosiasjoner, for ikke å snakke om motoren. Den kommer rett fra en RC213V – forhåpentlig litt nedtrimmet siden den konkurrerte i MotoGP for noen år siden, ellers blir den nok ikke særlig kjørbar.
182 cm er bredere enn de fleste motorsykler, men lengden på rett over 3 meter, og høyden på under en meter, er veldig akseptabelt. For ikke å snakke om vekten: 405 kg.
Like ved at den også kan registreres som motorsykkel.