-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Kodo på banen
Mazda har overført sitt designspråk til en racerbil. Den skal på banen fra neste år.
Bilen ble avduket i Los Angeles og skal delta i det USA-baserte mesterskapet for sportsbiler, IMSA WeatherTech SportsCar Championship. Der skal den kjøre i klassen for prototyper, kalt DPi (Daytona Protype international).
Bilen heter noe så kjedelig som RT-24P, men det er spennende å se hvordan Mazda har overført sitt designspråk KODO til en racerbil.
Det er racerbilkonstruktøren Riley Technologies som har bygget chassiset, men de har hatt strenge retningslinjer å forholde seg til fra Mazdas amerikanske designavdeling.
De fleste bilene i denne klassen ser ut som kjedelige såpestykker, så her vil Mazda skille seg ut.
Motoren kommer fra Mazda selv og er en toliters turbo med rundt 600 hester.
RT-24P er utledet fra navnet på Mazdas motorsportprogram i Amerika – Mazda Road to 24 – som hjelper grasrot-racere å klatre i systemet, helt frem til en profesjonell karriere.
Mazda er største aktør innen dette feltet og hjelper unge utøvere gjennom MX-5 Cup og «Mazda Road to Indy» som inkluderer flere klasser der man kan avansere trinn for trinn helt opp til Indycar.
De siste 10 årene har Mazda bidratt med nesten 15 millioner dollar til totalt 53 førere. En som har hatt stor nytte av Mazda Road to Indy er norske Ayla Ågren som du kan lese mer om på hennes hjemmeside.