-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Da Ford yppet mot Lexus
Ford strekker seg mot premium med Vignale. Men holder konseptet mål i møte med ekte premium? Her ser du hvordan det gikk da oppgradert Ford Kuga i Vignale-innpakking møtte Lexus NX 300h.
Først publisert i Bil 5 - 2017.
Ford har lenge hevdet at forskjellene på premium- og standardbiler er i ferd med å viskes ut. Men stemmer det? Eller er påstanden kun et forsøk på å snakke seg opp i håp om å kunne ta bedre betalt for noe som ikke er verdt merprisen?
Hva skal til for å defineres som premium? Endrer en helt vanlig SUV status når den påkostes litt finere interiør og mer utstyr?
Og kan et bilmerke både være for folk flest og samtidig premium, eller i det minste litt premium?
For å konkludere så presist det lar seg gjøre i en forholdsvis abstrakt problemstilling, supplerte vi testteamet med Dag Sørensen, som blant flere biler også har en Mercedes GLK i garasjen, en SUV knapt noen våger å unndra premiumstempelet.
Arbeidsdagen var godt i gang, og vi var på vei østover på slapsete og småglatte veier med dieselmotorutrustede Ford Kuga Vignale (180 hk) og bensinhybride Lexus NX 300h (197 hk).
OBS!
Prisene i testen var gyldige da bladet ble produsert. Du finner alltid oppdaterte priser i vår nybildatabase.
LES VIDERE:
- Del 1
- Del 2
- Vårt valg
- Testdata og poeng