-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Mini følger strømmen
Selv om den ser ut som en lett kamuflert Mini, skiller den seg fra opphavet på ett viktig område.
Dette blir nemlig den første masseproduserte elbilen fra Mini når den kommer på markedet i 2019.
Jeg legger vekt på masseproduserte, for det er snart ti år siden jeg kjørte pioneren Mini Electric – en bil som ble produsert i 600 eksemplarer for å sanke vital informasjon før BMW startet elbilproduksjonen.
Vi fikk en forsmak gjennom den kule Mini Electric Concept som sto på Frankfurt-utstillingen sist høst.
Selvsagt vil den ha design som er typisk for en Mini, samtidig som detaljer vil skille den fra modellene med forbrenningsmotor.
Konseptet hadde jo blant annet en tettere grill, og det ser det ut til at testbilen på disse bildene har også. Og selvsagt mangler eksosrørene.
Foreløpig har ikke Mini sagt et ord om tekniske data, og vi kan regne med at de holder tett inntil brystet på dette området en god stund til.
Batteriteknologien er i rask utvikling, så om et år kan vi ha helt andre løsninger enn vi har i dag. Trolig snakker vi rekkevidde på godt over 300 kilometer. Kanskje så mye som 500.
Vi kan regne med at elmotoren plasseres under panseret og at batteriene legges i gulvet. En kjapp elmotor og lavt tyngdepunkt kan jo passe Minis karakteristiske gokart-egenskaper som hånd i hanske.
Drivlinjen vil komme fra BMW-anlegget i Dingolfing, en times tid nordøst for München – samme fabrikk lager batterier og elmotor til i3 og de ladbare hybridene – men sammensettingen skal skje «hjemme» hos Mini i Oxford.
BMW har lovet minst 12 rene elbiler fra konsernet innen 2025, men foreløpig er kun to modeller bekreftet i tillegg til Mini – en iX3 SUV i 2020 og en modell de bare omtaler som iNext i 2021.