-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Her kommer nye Corolla
2019 kan bli et meget godt år for Toyota i Norge. Ikke bare kommer RAV4 i helt ny utgave – Corolla relanseres - tolv år etter den ble tatt av programmet.
Vi fikk et hint om en ny Corolla på bilutstillingen i Genève i mars, men da ble den presentert som neste generasjon Auris.
For en måneds tid siden fikk vi så vite at Toyota på ny vekker Corolla-navnet til live og pensjonerer Auris.
Dermed er det definitivt over for to modellnavn som ble utviklet spesielt for Europa – Avensis tas nemlig også av programmet og erstattes av Camry Hybrid i løpet av første halvår 2019.
Nye Corolla skal bygges ved Toyota-anlegget i britiske Burnaston, både som 5-dørs kombi og som Touring Sports stasjonsvogn.
Den skal også tilbys som sedan, men Toyota har flere fabrikker i Europa, så trolig blir produksjonen av den lagt til sydligere breddegrader, nærmere de aktuelle markedene for en slik modell, Syd- og Øst-Europa.
Størst forventninger har Toyota til Corolla Touring Sports, stasjonsvognen, og derfor er verdenslanseringen av denne lagt til Paris.
Begge karosserivarianter skal tilbys med tre alternative drivlinjer. Innstegsmodellen har en 1,2-liters turbo bensinmotor med 116 hk. Den er nok lite aktuell for Norge.
Det er derimot hybridutgavene, og dem kommer det to varianter av – en 1,8 liter med 122 hk, tilsvarende drivlinjen i Prius, og en 2,0 liter med 180 hk for dem som ønsker sprekere ytelser.
Ved å benytte den fleksible TNGA-plattformen har Toyota greid å senke tyngdepunktet med 10 mm sammenlignet med Auris-modellene som nye Corolla erstatter.
Nye Touring Sports er 58 mm lengre enn sin forgjenger, men enda viktigere er det at akselavstanden er strukket med 100 mm slik at man får vesentlig bedre innvendig plass og fleksibilitet. Det resulterer blant annet i 48 mm ekstra avstand mellom for- og bakseter.
For å gi bilene et mer dynamisk uttrykk er begge Corolla-modellene 25 mm lavere enn sine forgjengere.
Nye Corolla har helt nytt interiør og tilbys med en rekke nye komfort- og sikkerhets-systemer som, avhengig av utstyrsnivå, er enten standard- eller ekstrautstyr.
De nye modellene er på plass i Norge første kvartal 2019.