-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Facelift for Mazda2
Mazda har i dag startet salget av en ny 2-er på hjemmemarkedet. En viktig nyhet er navnet.
I fire generasjoner, helt siden 1996, har denne modellen vært solgt som Demio i Japan. Den foreløpig siste kom i 2014, men i forbindelse med oppdateringen skifter den navn til Mazda2, betegnelsen Mazda bruker i Europa og andre markeder.
Mazda2 er innstegsmodellen i en familie med kjøreglade biler – man finner litt MX-5 DNA i de fleste Mazda-modeller. Nå fremhever de at kvalitetsnivået er hevet, i tillegg til at designen er oppdatert for å være i takt med øvrige modeller i familien, ikke minst nye Mazda3.
Egenskaper som fremheves er «handling», stabilitet, kjørefølelse og støydemping.
Oppdatering av Skyactiv-arkitekturen medfører nye og bedre seter og redesignet chassis. Målet er at føreren skal føle seg hjemme i det øyeblikk han eller hun setter seg bak rattet.
Nyheter på sikkerhetsfronten inkluderer adaptiv cruise-kontroll med stopp/kjør-funksjon og aktive LED hovedlys sammensatt av 20 individuelt styrte dioder.
I Japan skal Mazda2 selges med to alternative motorer, Skyactiv-G 1.5 for de som ønsker bensin og Skyactiv-D 1.8 for de som foretrekker diesel. Begge kommer i forskjellige styrkegrader.
Videre kan kundene velge mellom 6-trinns automat eller manuell kasse, og de som ønsker får den levert med firehjulsdrift.
I Norge utgjør Mazda2 et ufortjent beskjedent innslag på OFV-statistikken. Med 180 registreringer i 2018 var den nummer 13 i småbil-klassen der Toyota Yaris ruler foran Renault Zoe.
Bilen er på plass hos japanske forhandlere i september. Her får vi neppe se den før i 2020, og da trolig kun med bensinmotor og drift på forhjulene.