-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Rekorden som måtte komme
Du synes kanskje det blir litt mye Taycan om dagen? I så fall kan du trygt stå over denne saken. Med mindre du vil bli med en runde rundt Nordsløyfa.
Porsche har lagt opp til et massivt PR-stunt i forkant av Taycan-lanseringen, og en del av sakene er så interessante at vi velger å servere dem i utdrag.
Nå har Taycan vært testet inngående på Nordsløyfa over lang tid, så teamet som dro dit for å sette rekord visste nok godt hva slags tider de kunne forvente på den 20,6 kilometer lange kuperte banen.
Selvsagt ble det ny rekord for «4-dørs batterielektriske biler» med tiden syv minutter og 42 sekunder. Det er viktig å ha med firedørs, for raskeste elbil er vel fortsatt NIO? Eller kanskje noen har tatt den rekorden også?
Tiden Porsches testfører Lars Kern satte er uansett sterk, noen sekunder bak biler som M5 og Panamera Turbo og litt foran f.eks. Honda Civic Type R og Mercedes-AMG E 63 S 4Matic stasjonsvogn.
Nå har han selvsagt betalt for å si det, men Kern hevder han er imponert over Taycans oppførsel på den krevende banen. Han fremhever stabilitet i høyhastighetskurver og hvor nøytralt bilen akselererer fra trange seksjoner.
Vi fortalte om utholdenhetsprøven Taycan gjennomgikk på høyhastighetsbanen Nardo sør i Italia i ekstreme temperaturer på inntil 42 grader.
I slutten av juli var bilen på en flystripe og akselererte fra null til 200 km/t hele 26 ganger på rad. Da kreves utholdenhet. Snittiden på akselerasjonene var under ti sekunder, og det skilte bare 0,8 sekunder mellom beste og dårligste tid.
Her er en video som forteller om rekorden fra Nordsløyfa. Om du går til den nederste videoen blir du med Lars Kern på hele rekordrunden.