-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Høye ambisjoner hos Lexus
Det mangler ikke på ambisjoner hos den norske Toyota/Lexus-importøren. Med én ny modell skal de doble Lexus-salget i Norge.
Minst tusen biler skal selges i 2020, og til å nå målet har importøren bare tre måneder på seg. De første bilene kommer nemlig til landet først i oktober neste år.
UX300e er Lexus’ første elbil, og som du skjønner er den basert på den hybride SUV-en med samme betegnelse.
– Vi har enorme forventninger til denne modellen, som kombinerer kjøreegenskapene og kjøregleden Lexus er kjent for, med elektrisk fremdrift. Ambisjonen er å levere over tusen biler i løpet av fjerde kvartal neste år, sier leder for Lexus i Norge, Knut-Erik Jahnsen.
Bilen har en oppgitt rekkevidde på 400 kilometer etter den gamle NEDC-standarden og er ikke målt etter WLTP-syklusen. Det høres meget kort ut i forhold til nye biler som skal på markedet i 2020.
Batteripakken har en kapasitet på 54,3 kWt, hvilket heller ikke er noe å juble for i dagens marked. Ladefarten er heller ikke imponerende – maks 50 kW hurtiglading.
Elmotoren har en effekt på 204 hk, og maks dreiemoment er 300 Newtonmeter fra første omdreining.
Lexus UX300e leveres ikke med varmepumpe, men Lexus hevder de har funnet en smartere løsning som er mer effektivt for bilen. Bilen kan ikke trekke henger, men har mulighet for taklast.
Elbilen er så å si identisk med hybridutgaven Lexus UX300h med hensyn til mål, men man sitter litt høyere og litt lenger bak. Den har også fått 50 liter ekstra kapasitet i bagasjerommet – totalt 367 liter.
Bilen har en totalvekt på 1850 kg, 250 kg mer enn hybridutgaven. Når vi forteller at batteripakken alene veier 450 kg så skjønner du at elmotoren veier vesentlig mindre enn den hybride drivlinjen.
Det er åpnet for reservasjoner på de norske hjemmesidene til Lexus mot et depositum på 5000 kroner. I Norge vil bilen prises fra 359.000 kroner.