-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Biloppretter
Bilskadesenteret Voss AS
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Innkjøper
Møller Bil AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Serviceingeniør
Hyundai Motor Norway
-
Vedlikeholdstekniker
Bertel O. Steen Drammen
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Ny el-SUV fra gammel-ny kineser
Tro det eller ei, men i Kina arrangeres det en stor bilutstilling akkurat nå. Blant de mange nyhetene er en som sikkert kan bli aktuell på eksportmarkedene.
Det er mye lokalt og mye rart på årets Chongqing Auto Show, men det dukker da også opp modeller som er verdt å se nærmere på.
Som denne batterielektriske SUV-en fra Aion.
Sannsynligvis enda et merke du aldri har hørt om, men bakgrunnen er et kjempekonsern som heter Guangzhou Automobile Group (GAC) som ble stiftet så langt tilbake som i 1955.
De bygger mange forskjellige merker og har joint ventures med bl.a. Fiat Chrysler Automobiles, Honda, Mitsubishi og Toyota.
I fjor begynte de å bygge elektriske biler. De fikk merkenavnet Aion, og den de viser nå, Aion V er nummer tre i rekken, etter S og etter LX.
Den er forholdvis kompakt, blir aldri mer enn en 5-seter (LX er 7-seter) og har et karosseri som egentlig er litt forfriskende.
Kontinuerlig (lys)bånd rundt hele fronten er ganske karakteristisk, og ingen kan være i tvil om at dette er en elbil.
Fra siden ser vi skjulte dørhåndtak, en karakteristisk bakketopp over bakhjulet og en klar kileform som kanskje ville få noen markedsførere til å kalle utseendet «sportslig».
Kineserne lærer fort – også at de må ha et pompøst navn på formspråket sitt. Hos denne produsenten – sies det – heter designspråket, tror det eller ei, Mecha Beast!.
Og da har for sikkerhets skyld også interiøret fått et navn. Der heter design konseptet «Whale Space».
Hey Jonathan.
Det de sier er at de i maksimal grad har jobbet med at bilen er batterielektrisk, at man ikke trengte plass til mekaniske forstyrrelser, og derfor er plassen inni, spesielt bak, glitrende.
Men det er ikke alltid lett å skjønne hva de mener når de for eksempel skriver at «… and the availability of the middle seat is relatively high.»
Ingen mål og vekt foreløpig, men en motor foran på 135 kW og 350 Nm. Og fire alternative batteripakker med muligheter for 400, 500, 530 og 600 kilometer rekkevidde.
For ordens skyld: Det er GAC som også har bilmerket Trumchi. Det ble veldig morsomt da de debuterte på Detroit-utstillingen for 3-4 år siden.