-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Her er neste Renault Kadjar
Den er nærmest en parentes på den norske registreringsstatistikken, men neste år kommer en ny Kadjar som kan bli en volumselger – forutsatt at Renault spiller kortene riktig.
Renault har hatt stor suksess i Norge med Zoe, men de øvrige modellene har hatt begrenset interesse her i landet.
Nå har riktignok salget av Captur løsnet etter at den kom som ladbar hybrid, ifølge OFV er det registrert 367 slike hittil i år slik at den nesten matcher antall Zoe som er 395 i samme periode.
Kadjar lever imidlertid et liv i skyggen. Hittil i år er det kun registrert 5 nye biler, mens det i hele 2020 ble registrert 24 stykker.
Den er heller ingen internasjonal suksess, så selv om modellen kom på markedet så sent som i 2016 og fikk et ansiktsløft i 2018, tikker det ubønnhørlig mot et generasjonsskifte. Trolig kommer etterfølgeren på markedet neste år.
Om den skal lykkes i Norge bør den nok komme som elbil med bra rekkevidde, i det minste som ladbar hybrid, og vi vet at Renault sammen med sine alliansepartnere Nissan og Mitsubishi trapper opp satsingen på dette feltet.
Les også: Glimt av Renaults fremtid
Nye Kadjar skal over på ny plattform, CMF-C, den samme som ligger under nye Qashqai. Vi vet at Qashqai på sikt skal tilbys som hybrid, – egentlig en elbil med rekkeviddeforlenger, men den blir ikke ladbar, så for Renaults skyld får vi håpe de går et skritt videre.
En eller annen form for elektrifisering er et must for alle produsenter som må kutte utslipp for å slippe tunge bøter, så selv forbrenningsmotorene vi utstyres med 48-volts system og mild hybridteknologi.
Så blir det interessant å se om Renault tør satse videre på diesel eller om de nøye seg med bensinmotorer.
Vi regner med å få mer informasjon om nykommeren i løpet av høsten og at den kommer på markedet neste år. En annen bil vi venter spent på mer informasjon om er Dacia Spring som kan bli Norges billigste elbil.
De første utgavene av nye Kadjar er nå på veien i godt kamuflerte utgaver, noe våre ferke spionbilder viser, men vår dyktige illustratør gir deg også et godt inntrykk av hvordan bilen vil se ut i produksjonsdrakt.