-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Interesse på kryss av Atlanteren
Med stadig større utvalg av elbiler på markedet utvides potensielle bruksområder. Politiet på begge sider av Atlanteren sjekker nå ut om bilene kan benyttes i tjeneste.
Elbiler har i begrenset omfang vært testet og benyttet av politiet i flere land, men manglende rekkevidde og fartsressurser har så langt gjort dem best egnet til enkel patruljering i urbane strøk.
Ford er en stor leverandør av politibiler i USA, og de håper nå at Mustang Mach-E kan bli et attraktivt alternativ i denne sektoren. Derfor har de laget protyper for testing.
I USA har Michigan State Police kjørt bilen gjennom sitt evalueringsprogram for 2022, og Mach-E innfridde som første elbil kriteriene for å bli godkjent.
Dette var en viktig test siden Michigan State Police er en av to etater som hvert år foretar tester og publiserer resultater politi i alle de amerikanske statene stoler på og bruker ved valg av kjøretøy.
Testene inkluderer akselerasjon, bremsing, toppfart, forfølgelse i høye hastigheter og håndtering av krisesituasjoner.
Ifølge Ford er det raskt voksende interesse for elektriske tjenestebiler verden rundt, en trend de har planer om å utforske med Mach-E.
Også i Storbritannia har Ford bygget en prototyp for uttesting hos politiet. Ford melder om stor interesse fra flere kanter av landet.
Metropolitan Police Force har testet en standard Mustang Mach-E og har bedt rette instanser foreta en grundig evaluering av konseptet.
Konseptbilen ble opprinnelig bygget for Emergency Services Show i Birmingham første helgen i september basert på en Mustang Mach-E Standard Range med firehjulsdrift. Ford vil også tilby Extended Range-versjoner med bakhjuls- og firehjulsdrift.
Med null til hundre på 3,7 sekunder (GT-versjonen) og toppfart på 180 km/t har Mach-E egenskaper som passer bra for en utrykningsbil - kombinert med bærekraft og god driftsøkonomi.
Ekstra politiutstyr som blålys og sirener påvirker ikke rekkevidden da dette drives av et separat 12V batteri. Batteriet kan dimensjoneres for å gi strøm til enda mer spesialutstyr som politiet måtte ha behov for.