-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Interesse på kryss av Atlanteren
Med stadig større utvalg av elbiler på markedet utvides potensielle bruksområder. Politiet på begge sider av Atlanteren sjekker nå ut om bilene kan benyttes i tjeneste.
Elbiler har i begrenset omfang vært testet og benyttet av politiet i flere land, men manglende rekkevidde og fartsressurser har så langt gjort dem best egnet til enkel patruljering i urbane strøk.
Ford er en stor leverandør av politibiler i USA, og de håper nå at Mustang Mach-E kan bli et attraktivt alternativ i denne sektoren. Derfor har de laget protyper for testing.
I USA har Michigan State Police kjørt bilen gjennom sitt evalueringsprogram for 2022, og Mach-E innfridde som første elbil kriteriene for å bli godkjent.
Dette var en viktig test siden Michigan State Police er en av to etater som hvert år foretar tester og publiserer resultater politi i alle de amerikanske statene stoler på og bruker ved valg av kjøretøy.
Testene inkluderer akselerasjon, bremsing, toppfart, forfølgelse i høye hastigheter og håndtering av krisesituasjoner.
Ifølge Ford er det raskt voksende interesse for elektriske tjenestebiler verden rundt, en trend de har planer om å utforske med Mach-E.
Også i Storbritannia har Ford bygget en prototyp for uttesting hos politiet. Ford melder om stor interesse fra flere kanter av landet.
Metropolitan Police Force har testet en standard Mustang Mach-E og har bedt rette instanser foreta en grundig evaluering av konseptet.
Konseptbilen ble opprinnelig bygget for Emergency Services Show i Birmingham første helgen i september basert på en Mustang Mach-E Standard Range med firehjulsdrift. Ford vil også tilby Extended Range-versjoner med bakhjuls- og firehjulsdrift.
Med null til hundre på 3,7 sekunder (GT-versjonen) og toppfart på 180 km/t har Mach-E egenskaper som passer bra for en utrykningsbil - kombinert med bærekraft og god driftsøkonomi.
Ekstra politiutstyr som blålys og sirener påvirker ikke rekkevidden da dette drives av et separat 12V batteri. Batteriet kan dimensjoneres for å gi strøm til enda mer spesialutstyr som politiet måtte ha behov for.