-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Motor Forum Ålesund:
Ettermarkedsleder
-
Møller Bil Asker og Bærum:
Bruktbilselger
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Porsche på to
Porsche har kastet seg inn i et nytt forretningsområde og overtatt E-Bike produsenten Greyp. Du finner Mate Rimac på sidelinjen.
Samtidig som Porsche investerte i høyprofil-superbilutvikleren Rimac, puttet de penger i en annen kroatisk produsent også.
Greyp lager elsykler med et veldig høyt digitalt innhold, og Mate Rimac er også med på det prosjektet.
Så var det noen smarte Greyp-aksjonærer som kom med et forslag om å overta hele selskapet. De visste sikkert at Porsche ville gjøre bruk av en avtaleklausul og si nei, så til gjengjeld måtte Porsche overta hele greia – sikkert til mange flere penger enn de opprinnelig hadde tenkt.
Nå er de majoritetseier med Mate Rimac og noen andre entusiaster som minoritetseiere.
Selvfølgelig dukker det opp passende fagre ord i sammenhengen. Denne gangen fra Lutz Meschke som sitter i styret hos Porsche og steller med finanser.
– Porsche er en pioner når det gjelder bærbar mobilitet, får vi vite, – og vi kjører på med vår e-mobilitets strategi, sier han. Og forteller oss at elsykler er en naturlig forlengelse av Porsches langvarige forhold til plug-in hybrider, og til deres elbil-engasjement som startet i 2019.
Poenget er imidlertid at tidligere har alle Porsches forsøk på to hjul vært i samarbeid med noen eksterne krefter. Nå kan de utvikle sine egne, og allerede til sommeren burde de første fra den nyoppkjøpte produsenten være klart.
Før oppkjøpet hadde Greyp en serie elsykler som kostet fra 4 til 14.000 euro, i tillegg til hyper-biken G12 med motorsykkel-liknende egenskaper og talenter.
I tillegg presenterte de en serie elektriske kick-scootere som skal i produksjon fra sommeren av.
Det er vel ingen grunn til at ikke den nye eieren skal fortsette dette programmet.