-
Bruktbilselger
Møller Bil AS
-
Servicetekniker med salgsteft
Flex1one AS
-
Driftsansvarlig
Atracco Agder
-
Selger
Renault Trucks
-
Bilkontrollør
NAF Senter Sandvika
-
Direktør
Bilimportørenes Landsforening
-
Biltester
NAF Senter Mosjøen
-
Bilkontrollør
NAF Senter Levanger
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Senterleder
NAF Senter Kongsberg
-
Kundemottaker
NAF Senter Oslo
-
Kundemottaker
NAF Senter Hamar
-
Dekkmontør/Hjulutruster
DekkCenteret Oslo AS
-
Bilselger brukt/pre-owned
Formula Automobile Norge AS
-
Delemedarbeider
Nellemann Machinery AS
-
Servicemarkedssjef
Nellemann Machinery AS
-
Tekniker Bentley
XPND Automotive AS
-
Mekaniker
NAF Senter Molde
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Trondheim
-
Bilselger
Berg Auto AS
-
Bilmekaniker
Motorpool Handel AS
-
Delelagermedarbeider
Motorpool Handel AS
-
Servicetekniker
Preqas AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Renault i bakgrunnen:
Mitsubishi viser ny kompakt-SUV
For et par år siden så Mitsubishi seg tvunget til å skrinlegge Europa-satsingen, men så strakk Allliance-partnerne ut en hjelpende hånd. Her er det første resultatet.
I mange år var Outlander den dominerende modellen hos Mitsubishi, og den solgte i perioder så bra at den var blant Norges mest solgte modeller.
I løpet av første halvår 2021 ble de foreløpig siste 554 eksemplarene registrert på norske skilter, og dermed sto importøren igjen med én eneste modell – Eclipse Cross.
Denne fikk en grei mottagelse, selv om volumene var langt unna de Outlander oppnådde i glansdagene. Men den økte interessen for elbiler og tilsvarende dropp for ladbare hybrider har medført dramatisk nedgang. Hittil i år er det ifølge OFV registrert kun 103 nye Eclipse Cross.
Dermed trenger Mitsubishi flere bein å stå på. I januar varslet de at det ville komme en ny ASX, produsert av Renault, og i dag er bilen offisielt avduket.
Jeg tror dessverre ikke dette er bilen som vil redde Mitsubishi-omsetningen i Norge. Bildene avslører en Renault Captur med Mitsubishi-logoer. Og av Captur er det hittil i år registrert 93 biler – ned fra 503 samme periode i fjor.
Mitsubishi ASX skal tilbys med flere forskjellige drivlinjer, fra milde hybrider via «selvladende» og plug-in hybrider. Til Norge kommer kun den ladbare hybriden.
Det er sparsomt med tekniske data for nykommeren, men vi kan vel trygt anta at den har det meste til felles med Captur. Da snakker vi om en samlet effekt på 160 hk fra kombinasjonen 1,6-liters bensinmotor og elmotor. Den elektriske rekkevidden er oppgitt til 50 km.
Bilen skal være på plass hos norske forhandlere i mars 2023. Mitsubishi sier ikke noe om pris, men vi kan vel anta at den vil ligge i samme område som Captur priset til 425.000 kroner.