-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
En sprekere e-tron?
Det er liten tvil om at e-tron tar Norge med storm. Det har muskler nok for de fleste, men de fins alltid noen som ønsker mer.
Ved utgangen av mai er det ifølge OFV registrert 1699 e-tron, noe som gjør den til suverent mest populære Audi-modell i Norge. Fortsatt har Jaguar I-Pace et lite forsprang med 1772 registreringer.
De to ligger som nummer 5 og 6 på elbilstatistikken og har kun rimeligere modeller som Tesla 3, e-Golf, i3 og Leaf foran seg, mens Kona og Ioniq følger hakk i hæl.
Man skulle tro at 360 hestekrefter og et dreiemoment på 561 Newtonmeter dekket behovet for de fleste, men tydeligvis ikke, for her er beviset for at Audi er i ferd med å utvikle en enda kraftigere e-tron som kan komme på markedet allerede mot slutten av inneværende år.
Flere lett kamuflerte biler ble nylig observert på Nürburgring og i området rundt den legendariske banen.
Ved første øyekast ser de ut som vanlige e-tron, men det er jo ingen grunn til at Audi skal kamuflere en bil som allerede er ute i markedet.
Og ved nærmere studier viser det seg at bilene har detaljer som peker i retning høyere ytelser. Som større luftinntak i fronten for å lede mer luft til bremsene, som i sin tur også er kraftigere enn på den ordinære modellen.
I tillegg er dekk og felger større på disse prototypene, og nederst i hekken sitter en endret diffuser.
En standard e-tron har en motor på hver aksel og samlet effekt på 360 hk.
Konseptbilen Audi viste på Frankfurt-utstillingen i 2015, hadde hele tre motorer, en foran og to bak, og samlet effekt på 435 hk (503 hk med boost). Nok til å barbere bort et sekund på 0-100-aksen.
Det er muligens utgaven med tre motorer som testes ut her. I så fall vil den trolig få tilleggsbetegnelsen S eller RS. Men med mindre den får en enda større batteripakke enn dagens på 95 kWh, vil ytelsene naturligvis gå på bekostning av rekkevidden.
Audi skal senere i år også lansere e-tron Sportback, også denne vil trolig komme i en sprekere utgave senere – om man da ikke velger å starte på topp.
Og flere modeller står for tur, blant annet en mindre SUV som vi møtte i konseptform på Genève-utstillingen i vår og e-tron GT som blir nær beslektet med Porsche Taycan.