-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Abt masserer A5
Egentlig er dette i seneste laget. Abt pleier å være klar med sine Audi-modifikasjoner samtidig som Audi lanserer sine nye modeller. Men nå er endelig Abts A5 her.
Abt AS5 heter den modifiserte utgaven fra Audis tradisjonsrike samarbeidspartner. Og når hele pakka er på plass, er det ganske imponerende spesifikasjoner.
Både utvendig og innvendig er det selvfølgelig design-endringer. Hvordan Abt håndterer dette vis a vis Audi begriper jeg ikke, men alle detaljer som gjør en bil bedre er jo en indirekte kritikk av den opprinnelige designen.
For meg ser det i hvert fall ut som, fra bildene å dømme, at bilen har fått et mer dynamisk utseende. Men så er vel også jeg den eneste i hele verden som mener at det ikke skulle så mye til.
Kraft og dynamikk
Drivlinjen starter med 3-liters TDI-motoren, som også har fått Abt-behandling. Ren chip-trimming øker hestekrafttallet fra 240 til 272 hk. Legger du også på turboen er vi oppe i 300.
Audi-trimmeren har også sin egen justerbare opphengning, og runder det hele av med et spesialutviklet bremsesystem med 380 mm skiver. Inntil 20-tommers felger er også tilgjengelige.
Abt er et av de får trimme-selskapene som praktiserer det de gjør. Christian Abt har kjørt Audi siden 1994, de siste åtte årene i DTM der han i fjor ble den beste Audi-føreren. At han i tillegg har lang opplæringspraksis fra Audis utviklingsavdeling, gjør at man kan ha en begrunnet mistanke om at det er ganske tette bånd mellom Abt og Audi.
Det burde komme alle til gode, ikke minst kundene.